۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۳۰۱۳۴

تأکید روحانی لبنانی بر حل مشکل آوارگان سوری بر اساس هماهنگی با دولت سوریه

رییس تجمع الفکر العاملی لبنان حل مشکل آوارگان سوری بدون هماهنگی با دولت سوریه را غیرممکن خواند.
حجت الاسلام علی عبداللطیف فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس تجمع الفکر العاملی لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته منطقه عیثانا درباره پرونده آوارگان سوری گفت: بازگشت آوارگان به سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور و همکاری برادرانه و به دور از سوء استفاده سیاسی و مذهبی و رسانه ای غیرممکن است.

وی همچنین از مصالحه میان فتح و حماس استقبال کرد و این مساله را خدمت به مساله فلسطین و حقوق مشروع این ملت خواند. 

این روحانی لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود،دستگاه قضایی و امنیتی را سخت گیری در اجرای قوانین به ویژه پرونده های مرتبط با ربایش وعملیات مسلحانه و قتل که همزیستی اجتماعی و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد، فراخواند.

وی افزود: در حالی که دستاوردهای نیروهای امنیتی در زمینه های مختلف گسترش یافته است، بر لزوم تلاش جهت مبارزه با جنایت های روزمره ای که رزق و روزی و عمران و ناموس مردم را مورد هدف قرار می دهد، تأکید می کنیم.

این روحانی لبنانی نسبت به تصویب مالیات های جدید هشدار داد و تصریح کرد: افزایش مالیات ها به بهانه افزایش حقوق کارمندان و کارگران که ضربه بزرگی برای قشر فقیر و محروم است را محکوم می کنیم. افزایش حقوق ها یک حق به شمار می آید اما این حق نباید از جیب افراد کم بضاعت تامین شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها در این کشور اظهار داشت: هم اکنون تنش و بی ثباتی بر بازارها حاکم شده و دستگاه های رقابتی باید در برابر این مساله بایستند. لبنان باید با گفت وگو و توافق از سهمیه بندی ها نجات یابد./980/ب903/د

ارسال نظرات