۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۳۰۲۹۰
به همت گروه تبلیغ جهادی مدرسه امام خمینی صورت گرفت؛

فعالیت ۳۰ مبلغ جهادی حوزه در مناطق محروم استان کرمان

مسؤول اردویی گروه تبلیغی جهادی مدرسه امام خمینی(ره) گفت: ساخت خانه عالم و مسجد، برپایی نمایشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، تبلیغ چهره به چهره در مدارس و منازل و برپایی ایستگاه صلواتی از جمله فعالیت های این گروه به شمار می رود.
مبلغان جهادی مبلغان جهادی مبلغان

حجت الاسلام حسین صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مدرسه امام خمینی(ره) ازگل تهران در دهه اول محرم سال جاری پرداخت و اظهار داشت: این گروه تحت اشراف آیت الله صدیقی(امام جمعه موقت تهران) است، در دهه اول محرم امسال به تبلیغ در شهرستان ریگان استان کرمان پرداخت.

مسؤول اردویی گروه تبلیغی جهادی مدرسه امام خمینی(ره) گفت: این منطقه جزو مناطق مشترک شیعه و سنی است؛ به همین دلیل ضرورت و اهمیت و حساسیت کار در این شهرستان بسیار زیاد است و تا به حال مورد اغفال قرار گرفته و از آن جهت که در این منطقه شیعیان و اهل سنت با هم به خوبی زندگی می کنند و جماعت تبلیغی به خوبی به تبلیغ می پردازند و باید در کنار هم از این حسن معاشرت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این منطقه از نظر تبلیغی جای کار دارد و خوب است گروه های جهادی زیادی در کنار هم در این منطقه کار کنند؛ این منطقه علی رغم این که نام شهرستان را به خود اختصاص داده اما بحث محرومیت زدایی هم باید مورد توجه قرار گیرد، به صورتی که در حال حاضر برخی از مردم این مناطق به صورت کپرنشینی زندگی می کنند.

حجت الاسلام صالحی درباره مبلغان این گروه افزود: این گروه متشکل از 30 نفر از طلاب مدرسه امام خمینی(ره) است که در این اردو 15 نفر به کار تبلیغی در 15 روستا می پرداختند و 9 نفراز طلاب جهادگر نیز بودند که کار ساخت خانه عالم و دیوارچینی یک مسجد را بر عهده داشتند.

مسؤول اردویی گروه تبلیغی جهادی مدرسه امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت های این گروه اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی با قیمت مناسب در این شهرستان از دیگر فعالیت های این گروه در دهه اول محرم سال جاری بود که با هدف نشر کتاب خوانی برپا شد؛ کتاب هایی که در این نمایشگاه عرضه می شد، با موضوعات قیام عاشورا، شخصیت شناسی امام حسین(ع) و برخی از کتب برای کودکان با موضوع امام شناسی بود؛ همچنین در روز عاشورا و تاسوعا ایستگاه صلواتی به همت این گروه برپا شد.

وی گفت: برخی از روستاهایی که طلاب این گروه اعزام شدند، روستای عشایری بود که اعزام به مناطق صعب العبور بود و باید با ماشین های کمک دار اعزام می شدند؛ برای انسجام بیشتر بین مبلغان گروه و جلوگیری از پراکنده گویی، ره توشه ای با موضوعات احکام، عقاید، مسائل مربوط به بانوان، قیام عاشورا و امام حسین شناسی از سوی گروه آماده و در اختیار مبلغان قرار گرفت.

حجت الاسلام صالحی افزود: با توجه به خونگرمی مردم کرمان استقبال خوبی از فعالیت های این گروه صورت گرفت؛ اولویت کار تبلیغی در این گروه، تبلیغ چهره به چهره بود، البته اکثر روستاها مسجد، حسینیه و هیأت داشتند و شب ها با حضور مراسمات عزاداری به تبلیغ معارف دینی می پرداختند و در طول روز به مدارس می رفتند و عصرها به خانه اهالی رفته و مراسم عزاداری کوچکی برگزار می کردند؛ علی رغم این که اولین اردوی جهادی تبلیغی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ازگل بود، اما به بیشتر اهدافی که مد نظر گروه بود، دست پیدا کردیم./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات