۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۳۰۳۵۰

یادواره شهدای روحانی آذربایجان غربی برگزار شد

یادواره شهدای روحانی استان آذربایجان غربی با سخنرانی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.
حجت الاسلام سرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام نجفقلی سرایی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی صبح امروز در یادواره شهدای روحانی استان که در حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به این که ولایت مداری و اخلاص رزمندگان اسلام موجب پیروزی جبهه حق علیه باطل شد، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی در نهایت مظلومیت و گمنامی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل شهدای انقلاب اسلامی در تحقق آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: ارزش های انقلاب اسلامی از سوی همین شهدا به تمام نقاط جهان صادر شده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد:‌ شهدای روحانی نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس و انقلاب داشتند و بسیاری از آنها در حالی که فرمانده‌ لشکر، گردان و سپاه بودند ولی عمامه به سر و لباس رزم بر تن در کنار رزمندگان به دفاع از میهن اسلامی می پرداختند.

حجت الاسلام سرایی ادامه داد: ایران اسلامی امروز در نهایت قدرت و صلابت در میدان های مختلف ظاهر می شود که این موضوع هم به برکت خون مطهر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است که امروز نیز در خارج از مرزهای کشورمان برای دفاع از اسلام و نظام جانشان را فدا می کنند.

عزاداری و مدیحه سرایی در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است، 4 هزار و 500 شهید روحانی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۶ شهید روحانی در آذربایجان‌غربی و ۲۷ شهید از شهرستان ارومیه است که سه نفر از آنان از روحانیان اهل تسنن هستند./936/پ202/ب1

ارسال نظرات