۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۳۰۴۹۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ثبت‌نام هزار خادمیار رضوی در خراسان شمالی، ضرورت تقویت و توسعه زیرساخت‌های حوزوی و برپایی نمایشگاه خوشنویسی «نوای شکسته» در بجنورد عناوین برخی از اخبار این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد اکبرزاده، مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی تعداد ثبت‌نامی‌های خادمیاران رضوی در استان را تا پایان شهریورماه ۹۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون قریب به یک هزار خادمیار بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت در راستای کمک به محرومین و در قالب ۸۰ کانون ثبت‌نام شده‌اند.

وی اظهار داشت: تاکنون قریب به یک هزار خادمیار رضوی بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت در راستای کمک به محرومین و در قالب 80 کانون ثبت‌نام شده‌اند.

وی تعداد ثبت‌نامی‌های خادم یاران رضوی در استان را تا پایان شهریورماه امسال 930 نفر اعلام کرد و استقبال از کانون‌های خادم یاری رضوی را خیلی خوب دانست و افزود: الحمدالله اعضای انتخاب‌شده افرادی علاقه‌مند، باانگیزه و مخلص بوده که آماده هرگونه خدمت‌رسانی به محرومان و ترویج فرهنگ رضوی هستند.

ضرورت تقویت و توسعه زیرساخت‌های حوزوی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های حوزوی تأکید کرد و آن را لازمه ارتقاء فرهنگی جامعه عنوان کرد.

مجید پور عیسی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی، صبح امروز در نشستی با مسئولان حوزه علمیه استان، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های حوزوی تأکید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی، با اشاره به راهکارهای توسعه زیرساختی در حوزه علمیه استان، تقویت زیرساخت‌های حوزوی را لازمه ارتقای فرهنگی استان دانست و در راستای تأمین و همیاری مباحث مطرح‌شده قول مساعد داد.

الگوپذیری از امام حسین تنها راه نجات جامعه انسانی است

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان این‌که الگوپذیری از امام حسین (ع) تنها راه نجات برای جامعه انسانی است، گفت: کسی که فدایی دین می‌شود یقیناً بزرگ شده و با بزرگان هم‌نشین خواهد شد.

وی با تسلیت ایام عزاداری محرم اظهار داشت: قیام و نهضت امام حسین (ع) درس آزادگی، عزت و ازخودگذشتگی در راه دین است.

وی با بیان اینکه اگر دین هم در معرض خطر قرار گرفت، باید جان خود را فدای دین کرد، افزود: در حادثه کربلا هم همین موضوع صدق می‌کرد که سالار شهیدان و یاران باوفایش با تقدیم جان خود از دین اسلام دفاع کردند.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «نوای شکسته» در بجنورد

غلامرضا زحمت‌کش، رئیس انجمن خوشنویسان شعبه بجنورد از برپایی نمایشگاه خوشنویسی «نوای شکسته» در بجنورد خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه شامل ۲۷ اثر در خط شکسته نستعلیق از سید علی مرتضوی از هنرمندان انجمن خوشنویسان شعبه بجنورد است.

 وی افزود: نمایشگاه خوشنویسی «نوای شکسته» در محل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شده است.

زحمتکش یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم به‌ویژه علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی دایر است./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات