۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۳۰۵۲۵
جنبش اصلاح و وحدت لبنان:

قطع رابطه با سوریه به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی است

جنبش اصلاح و وحدت لبنان تأکید کرد که قطع رابطه با سوریه به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان

پبه گزارش خبرگزاری رسا، جنبش اصلاح و وحدت لبنان که ریاست آن را شیخ ماهر عبدالرزاق از روحانیان اهل تسنن برعهده دارد، از مواضع میشل عون رییس جمهور این کشور تقدیر کرد و مواضع وی را کاملا ملی و عربی خواند.

این جنبش همچنین از عملکرد عباس ابراهیم مدیر دستگاه امنیت عمومی لبنان در کشف باندهای تروریستی و صهیونیستی و جلوگیری از انجام جنایت و نگهبانی شبانه روزی از امنیت و ثبات همه لبنانی ها تقدیر کرد.

در این پیام آمده است: دولت لبنان باید با دولت سوریه در خصوص آوارگان و پرونده های مشترک گفت وگو کند زیرا مصلحت لبنان در این مساله است و ما مرزهای مشترکی با سوریه داشته و جنگ مشترکی با تروریست ها داریم.

اصلاح و وحدت تأکید کرد که قطع رابطه با سوریه در راستای مصالح دشمنان لبنان اعم از آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه همپیمانانشان است. ما حامی بازگشت آوارگان به کشورشان پس از پیروزی ارتش بر تروریسم و مخالف اسکان دائمی آوارگان سوری در لبنان هستیم زیرا این یک پروژه ای آمریکایی علیه لبنان و سوریه به شمار می آید.

این جنبش ادامه داد: در لبنان و سوریه و عراق در فضای پیروزی و آزادی زندگی کرده و شکست پروژه های آمریکایی و تکفیری و صهیونیستی در منطقه را شاهد هستیم. ما به فضل مقاومت و ارتش و جانفشانی های آنان در امنیت و ثبات قرار گرفته و این مساله مرهون جانفشانی شهدای مقاومت و ارتش است.

جنبش اصلاح و وحدت مصالحه بین جنبش های فتح و حماس را تبریک گفت و مصالحه را به سود ملت فلسطین عنوان کرد.

این جنبش خاطرنشان ساخت: عملیات قهرمانانه نیروهای قهرمان مقاومت در فلسطین اشغالی ستودنی است و از گروه های مختلف فلسطینی می خواهیم سلاح را به سوی اشغالگران صهیونیستی متحد کنند. ملت های عربی و اسلامی نیز باید به حمایت از مقاومت در فلسطین بپردازند.

در بخش پایانی پیام از علما و روحانیان خواسته شده است که به گفتمان وحدت آفرین جامع پایبند بوده و از گفتمان فتنه آفرین و تنش زا به شدت خودداری کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات