۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۰۶۵۵
امام جمعه محمود ‌آباد تأکید کرد؛

ضرورت تقویت تفکر و نگاه انقلابی از سوی روحانیت در جامعه

امام جمعه محمود ‌آباد با اشاره به این که رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر مرهون وجود همین تفکر ارزشمند و انقلابی دانست و گفت: اما متأسفانه برخی تلاش ها در داخل کشور تضعیف و کمرنگ کردن این تفکر اصیل انقلابی است.
امام جمعه محمود ‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد دوشنبه شب در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان این شهرستان با تسلیت ایام دهه دوم سوگواری سید و سالار شهیدان از تلاش های تبلیغی طلاب و روحانیان در دهه نخست ماه محرم در مساجد، تکایا، مناطق روستایی و هیأت های مذهبی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان این که تلاش های تبلیغی روحانیت مناسبت های مختلف به حتم اجر و پاداش دنیوی واخروی بسیاری را به همراه خواهد داشت، افزود: مبلغان و مروجان دین خدا نباید نگران دغدغه ای برای مواجب خود داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فعالیت های تبلیغی روحانیت همواره اثرگذار و تعیین کننده بوده است، بیان داشت: رشد و گسترش امروز مبانی دینی را در جامعه مرهون تلاش های مبلغان دینی هستیم.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که مهم ترین دغدغه روحانیت همواره دفاع از دین و ارزش های حاکم بر جامعه بوده است، تصریح کرد: اگر تلاش های تبلیغی علما و روحانیان نبود انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به وقوع نمی پیوست.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که علما و روحانیت اصیل در دوران مبارزات انقلاب با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه، مردم را نسبت به ظلم و فساد حکومت پهلوی آشنا کردند، خاطرنشان کرد: اگر آگاهی دادن و راهنمایی علما و روحانیان نبود آن حرکت عظیم مردمی شکل نمی گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت پس از پیروزی نهضت اسلامی تلاش های بسیاری در استقرار و استحکام انقلاب اسلامی انجام داد، بیان داشت: روحانیت هیچ گاه خود را جدای از مسائل و مشکلات جامعه نداسته و همواره به خوبی در عرصه ها و صحنه های مختلف نقش آفرینی کرده است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که دغدغه مند بودن نسبت به مسائل انقلاب، اسلام و مردم را ویژگی و شاخصه مهم روحانیت اصیل شیعه دانست و تصریح کرد: روحانیت اصیل شیعه با مردم و همگام با مردم بودن را افتخاری ارزنده برای خود می داند و هیچ گاه نیز از این مسیر خارج نشده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز نیز روحانیت سنت حسنه علمای سلف را با جدیت دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: منازل علما و فقهای دینی همواره مأمن و پناهگاهی امن برای مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات عمومی بوده است.

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در زمان حیات با برکتشان نیز از مساجد برای رسیدگی به امور و مشکلات مردم استفاده می کردند، تصریح کرد: امروز نیز این سنت ارزشمند دینی از سوی علما و بزرگان دینی ادامه یافته و منازل و بیوت علما همواره مورد توجه و نظر عموم مردم است.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که روحانیت پس از استقرار انقلاب و حکومت اسلامی در بسیاری از عرصه ها و صحنه های انقلاب نقش آفرین بوده است، بیان داشت: نقش روحانیت در پایه گذاری بسیاری از مجامع مهم انقلاب اسلامی بسیار تعیین کننده و حساس بوده و امروز آثار ارزشمند آن در جامعه اسلامی کاملاً مشهود است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که نقش روحانیت در هدایت افکار عمومی بسیار تعیین کننده بوده است، افزود: مردم همواره روحانیت را امین فکری خود دانسته و می دانند و در بسیاری از تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های عمومی به نظر و تصمیم علما و روحانیت توجه می کنند.

وی با بیان این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز به خوبی نقش آفرینی کرد، بیان داشت: شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس به تناسب جمعیت این قشر بسیار بیشتر از اقشار دیگر جامعه بوده و این نشان دهنده دغدغه بسیار روحانیت نسبت به مسائل اسلام و انقلاب دارد.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور در صحنه روحانیت انقلابی است، تصریح کرد: روحانیت به عنوان قشری که مهم ترین تریبون یعنی منبر و خطابه را در اختیار دارد باید تلاش کند ضمن ترویج مبانی دینی در جامعه، انقلابی گری و تفکر انقلابی را نیز در جامعه گسترش دهد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد خود نسبت به گسترش و تقویت نگاه انقلابی در بخش های مختلف کشور تأکید داشتند، گفت: نگاه انقلابی رمز حفظ و بقا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر مرهون وجود همین تفکر ارزشمند و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی تلاش ها در داخل کشور تضعیف و کمرنگ کردن این تفکر اصیل انقلابی است.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که کمرنگ شدن نگاه و تفکر انقلابی خواست اصلی دشمنان برای نفوذ در کشورمان است، بیان داشت: نظام سلطه برای تحقق توطئه های خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند آرمان ها و اصول اصیل و ریشه ای انقلاب اسلامی را کمرنگ و بی اثر کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که روحانیت باید توطئه و نقشه دشمن را به خوبی بشناسد و در جهت آگاهی دادن به جامعه حرکت کند، تصریح کرد: دشمنان همواره از این نقش کلیدی روحانیت در جامعه هراسان و عصبانی بوده اند و تلاش می کنند با طرح برخی مسائل حاشیه ای، دروغین و کذب جایگاه روحانیت در نظام اسلامی را خدشه دار کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم باید مراقب هربه های خطرناک دشمنان انقلاب اسلامی باشند، گفت: دشمن پس از شکست های متعدد در داخل و خارج امروز با اجیر کردن برخی شکست خوردگان داخلی تلاش می کنند تا با سناریویی جدید جایگاه مسؤولان دلسوز نظام را در نگاه مردم را تضعیف کنند که این توطئه نیز با هوشیاری مردم شکست خورده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات