۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۳۰۹۲۱
معاون پارلماني رييس جمهور:

رییس جمهور در زمان قانونی مصوب وزرای علوم و نیرو را به مجلس معرفی خواهد کرد

امیری با اشاره به این که براساس آيين نامه مجلس اگر رييس جمهور براي وزارتخانه اي وزير انتخاب نكند مي تواند به مدت سه ماه سرپرست منصوب شود، گفت: رییس جمهور در زمان قانونی مصوب وزرای علوم و نیرو را به مجلس معرفی خواهد کرد.
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حسینعلی اميري، معاون پارلماني رييس جمهور در حاشيه جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسه غیرعلنی امروز چهارشنبه با حضور وزیرامورخارجه، گفت: درباره جزئيات اين جلسه اطلاعاتي فعلا در دست ندارم، اما وزاري دولت در مجلس حضور پيدا مي كنند و اين اتفاق عجيب و فوق العاده اي نيست.

وي در مورد تغيير سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه، يادآور شد: دولت با وجود كارهاي كارشناسي انجام شده و بررسي هاي مكرر با اين امر موافق نيست، همچنين نمايندگان دولت نيز در  کمیسیون مربوطه در مجلس نظرات کارشناسی خود را در این زمینه به صورت مستند و مستدل مطرح خواهند کرد.

معاون پارلمانی ريیس‌جمهور در زمينه طرح بحث نظام پارلمانی در کشور، تأكيد كرد: در دنيا از نظر اشکال حقوقی دولت‌ها یا حاکمیت، چهار مدل ریاستی، نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی، هیأت مدیره‌ای و پارلمانی وجود دارد، در كشور ما مدلي به نام پارلماني حاكم نمي باشد، زيرا رييس جمهور مستقيم با رأي مردم منتخب مي شود، از اين رو اگر شكل حقوقي دولت بخواهد دچار تغيير شود بايد در قانون اساسي تغييرات ايجاد كنيم.

وي افزود: از منظر ما چون رييس جمهور در شرايط فعلي كشور با رأي مستقيم مردم انتخاب مي شود دموکراسی و تضمین رأی مردم و دخالت مردم در سرنوشت سیاسی کشورشان بیشتر تضمین شده است.

معاون پارلمانی ريیس‌جمهور درباره وضعیت معرفی دو وزیر باقیمانده به مجلس نیز، خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس از امروز براي سركشي به حوزه انتخابي خود تا يك هفته حضور ندارند و از اين رو بايد تا دو هفته آينده كمي صبر داشته باشيم.

اميري ابراز داشت: البته طبق اختيارات رييس جمهور ايشان مي توانند وزارتخانه هاي بدون وزير را با سرپرست اداره كنند، امروز هم اين دو وزارتخانه با سرپرست اداره مي شود.

وي ادامه داد: براساس آيين نامه مجلس نيز چنانچه رييس جمهور براي وزارتخانه اي وزير انتخاب نكند مي تواند سرپرست منصوب شود، سقف زمانی که قانون اساسی در نظر گرفته سه ماه است و ما نیز در همین فرجه قانونی قرار داریم و چنانچه کمی صبر پيشه شود در همین فرجه قانونی رييس‌جمهور وزرا را معرفی خواهند کرد./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات