۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۳۰۹۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سفر رهبر انقلاب، توسعه خراسان شمالی را ۲۰ سال جلو انداخت

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دستاوردهای مادی و پروژه‌های میلیاردی مصوب سفر رهبری در خراسان شمالی سبب شد توسعه این استان شتاب ۲۰ ساله بگیرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین گرامیداشت پنجمین سالروز سفر رهبری به این استان که با عنوان «حماسه حضور» در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت 19 مهر، اظهار کرد: سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی برکات مادی و معنوی فراوانی برای این استان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه فرمایشات گهربار رهبری در خراسان شمالی موجی در دنیا ایجاد کرده و این استان را جهانی کرد، اضافه کرد: بعد از سفر معظم له مردم ایران و دنیا بیشتر با اهالی غیور و ولایت مدار خراسان شمالی آشنا شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در زمانی صورت گرفت که کشور در اوج تحریم‌ها و اوضاع نامناسب اقتصادی قرار داشت و با وجود تبلیغات سوء دشمنان، مردم خراسان شمالی در استقبال از رهبری چنان حضور حماسی و باشکوهی داشتند که تمام امید دشمنان تبدیل به یأس شد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استقبال باشکوه و حماسی مردم این استان از رهبری به‌اندازه‌ای چشمگیر بود که معظم له در پیام نوروزی سال جدید از میهمان‌نوازی مردم خراسان شمالی به نیکی یاد کردند.

وی تصریح کرد: رهبری در این سفر مسائل مهمی ازجمله سبک زندگی اسلامی، ضرورت افزایش جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و 30 آسیب زندگی را برای نخستین بار مطرح کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: فرمایشات رهبری در این موارد از سوی پژوهشگاه‌ها و محافل مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و منشأ همه این محافل هم خراسان شمالی بود.

وی با اشاره به دستاوردهای معنوی این سفر، اضافه کرد: پس از سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی علاقه مردم این استان نسبت به روحانیت بیشتر شد، اقامه نماز افزایش یافت، میزان جمع‌آوری زکات افزایش پیدا کرد و درمجموع بعد معنوی و اعتقادی مردم خراسان شمالی ارتقا یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: درزمینهٔ مادی هم سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی و کمک‌های معظم له و تصویب هزاران پروژه عمرانی مهم تنفس عمیقی به این استان داد و بنا به اذعان مسؤولان امر توسعه خراسان شمالی را 20 سال جلوتر انداخت./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات