۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۳۰۹۶۵
بیانیه مشترک جنبش جهاد و امل؛

فلسطین باید مقاوم و یکپارچه باقی بماند

جنبش جهاد فلسطین و جنبش امل لبنان در پیامی مشترک بر لزوم وحدت و یکپارچگی فلسطین تأکید کردند.
قدس بیت المقدس مسجدالاقصی فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، احسان عطایا نماینده جنبش جهاد اسلامی از دفتر سیاسی جنبش امل لبنان دیدار و با جمیل حایک رییس این دفتر گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و جهان عرب را مورد بررسی قرار داده و در پایان نیز پیامی صادر کردند.

در این پیام آمده است: در پرتو رخدادهای جهان عرب به ویژه پروژه های تجزیه طلبانه صهیونیستی و اقدامات آمریکایی جهت ضربه زدن به گروه های مقاومت باید وحدت اسلامی و عربی گسترش یابد. جنگ با دشمن صهیونیستی به عنوان تنها دشمن امت که درصدد ایجاد شکاف در کشورهای اسلامی است باید هدف اصلی جهان اسلام باشد.

این دو جنبش افزودند: فلسطین باید یکپارچه و مقاوم باقی مانده و فعالیت برای حمایت از وجود فلسطین و بازگشت شهروندان به این سرزمین ادامه یابد. ناکام ساختن همه اهداف دشمن برای فراموشی مساله فلسطین به شیوه های گوناگون یک حق واجب به شمار می آید.

جهاد اسلامی و امل با استقبال از مصالحه میان فتح و حماس تصریح کردند: این مساله نقطه مهمی در راه قدرت فلسطین در محافظت از مقاومت در میدان های مختلف و سلاح بازدارنده آن به شمار می آید. 

در ادامه این پیام، قرار گرفتن نام رمضان عبدالله شلح دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در لیست سیاه آمریکا را محکوم کرده و این مساله را کاملا منافی واقعیت عنوان کردند.

این دو جنبش بر ادامه فعالیت مشترک میان جنبش امل و جهاد تأکید کرده و خاطرنشان ساختند: ما در هر میدانی که سبب وحدت امت و باقی ماندن رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن می شود باقی خواهیم ماند. قطب نما باید به سوی قدس و آزادی آن از لوث اشغالگران متوجه باشد./980/ب902/د

ارسال نظرات