۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۳۱۰۰۴
امام جمعه بابل:

رسانه های انقلابی به صورت جهادی در عرصه فضای مجازی فعالیت کنند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بصیرت و آگاهی مردم را پادزهر شایعه پراکنی های دشمنان بیان کرد و گفت: رسانه های انقلابی و جریان های همراه انقلاب باید با رصد دقیق شایعات مانع از آشفتگی ذهنی جامعه شوند وبه صورت جهادی در این عرصه برای دفاع از آرمان ها و ارزش ها عمل کنند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شامگاه امروز در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در تغییر و نوع نگرش جامعه، گفت: نقش رسانه ها در عرصه فرهنگی یک نقش بی بدیل و بی مانند است و مانند یک چاقوی دو لبه عمل می کند.

وی افزود: جامعه اسلامی در طول 4 دهه گذشته همواره با توطئه های مختلف رو به رو بوده است اما توطئه فرهنگی دشمنان یک حمله همه جانبه علیه هویت دینی و ملی ما محسوب می شود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که نقش رسانه ها و فعالان این عرصه باید نقش پاسبانان فرهنگی را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان برای هدف گرفتن افکار عمومی جامعه ما و تخریب باورهای اعتقادی جامعه دینی یک طراحی حساب شده را انجام داده اند و عمق استراتژیک ما یعنی اعتقادات دینی را هدف گرفته اند.

وی با اشاره فراگیر شدن شبکه های مجازی در کشور و وابستگی بسیاری از افراد به آن، خاطرنشان کرد: دشمنان از ظرفیت شبکه های مجازی به خوبی به نفع خود استفاده کردند و نیت های سوء خود را از این طریق در درون افکار جامعه و اندیشه جامعه نفوذ داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ورود افکار انحرافی را مانند تزریق زهر در جان انسان عنوان کرد و گفت: ایجاد شایعات و سوار شدن بر افکار عمومی و ترویج گسترده آن در سطح جامعه از مصادیق تزریق افکار زهر آلود به درون جامعه ما است که به دلیل سرعت بالای انتشار آن، به راحتی قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: سندسازی دروغین و جعلی با اتهام های کاذب به مسؤولان نظام اسلامی این روزها در قالب شایعات ناجوانمردانه و اتهامات خبیثانه از سوی برخی شبکه های ضد انقلاب در داخل کشور در بستر شبکه های فراگیر اجتماعی دنبال می شود.

امام جمعه بابل عمده این اتهام ها را متوجه افراد منسوب به ولایت فقیه بیان و خاطرنشان کرد: حرکت هایی مانند جعل سند و اتهام زدن به فرزند قوه قضاییه آخرین حرکت و جریان سازی ضدانقلاب علیه مسؤولان صدیق نظام اسلامی نیست بلکه آن ها طراحی های حساب شده ای را علیه نظام برای تخریب اعتماد به ستون های نظام دنبال می کنند.

وی افزود: ضد انقلاب درصدد است تا اخبار راست و دروغ را در کنار هم برای باورپذیر کردن آن قرار دهد تا اخبار جعلی برای مردم مورد پذیرش واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بصیرت و آگاهی مردم را پادزهر شایعه پراکنی های دشمنان بیان کرد و گفت: رسانه های انقلابی و جریان های همراه انقلاب باید با رصد دقیق شایعات مانع از آشفتگی ذهنی جامعه شوند.

وی ادامه داد: نباید به دشمنان در فضای مجازی میدان داده شود بلکه  فعالان انقلابی به صورت جهادی در این عرصه برای دفاع از آرمان ها و ارزش ها وارد شوند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با تذکر به دستگاه های مسؤول در حوزه فضای مجازی، تاکید کرد: باید مسؤولان به ویژه شورای عالی فضای مجازی نظم و نظارت دقیقی را در شبکه های مجازی ایجاد کند و مانع از فعالیت کانال های ضد انقلاب در این عرصه شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات