تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت آنها تأثیر بسزایی دارد
حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان اینکه دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش دو شریک جدی در امر تربیت دانش آموزان محسوب میشوند گفت: در واقع بدون همراهی خانواده و آموزش و پرورش انتظار داشت که این تربیت صحیح اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: خانواده و مدرسه دو نهاد تأثیرگذار هستند و هر مقدار که این هم افزایی و هم سویی در تربیت فرزندان جامعه وجود داشته باشد، میتوان به بهبود وضعیت تربیتی فرزندان امیدوار بود.
حجت الاسلام دهقان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید یک برنامهریزی مطلوب در دو بعد علمی و تربیتی به کار گیرد خاطرنشان کرد: مدارس باید در این دو بعد نسبت به مسائل اعتقادی، معادی و خداشناسی به تناسب سن و فکر دانش آموزان کار کنند تا آنان مؤمن و متدین تربیت شوند و به نماز، رعایت حجاب و عفاف، خوش خلقی و احترام به بزرگتر اهمیت دهند.
وی در ادامه افزود: مدیران و مسؤولان مدارس باید طی جلساتی با اولیای دانش آموزان مسائلی را که برای فرزندانشان پیش میآید به صورت کارشناسی آسیب شناسی کرده و نقاط قوت و ضعفشان را جمعبندی کنند تا خط و مشی واحدی در محیط خانواده و مدرسه برای بهبود وضعیت دانش آموزان ایجاد شود.
حجت الاسلام دهقان مسأله الگوپذیری و تقلید را یکی از معضلات مهم و تأثیرگذار معرفی و عنوان کرد: چهار نکته شامل وراثت، محیط، تلقین و تقلید در تربیت و اخلاق فرد تأثیر میگذارد و تعیلم و تقلید نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد.
وی در پایان با بیان اینکه تفکر دینی معلمان تأثیر بسزایی در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسلی ایده آل دارد تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تأثیرپذیری دانش آموزان از معلم بسیار بالا بوده بنابراین آموزگار هرچه مؤمن تر و خوش خلق تر باشد تأثیر مثبت بیشتری در فرد خواهد داشت./831/ت۳۰۲/ب۲