۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۳۱۱۷۷
از سوی حجت الاسلام محمدی تشریح شد؛

فعالیت های گروه تبلیغی جهادی منتظران مصلح

مسؤول هماهنگی گروهی تبلیغی منتظران مصلح با بیان اینکه این گروه دو بار به عنوان گروه برتر در کشور انتخاب شده است، گفت: تبلیغ دین و ترویج روحیه جهادی از اهداف این گروه است.
منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح منتظران مصلح

حجت الاسلام حسن محمدی مسؤول هماهنگی گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه این گروه از سال ۸۶ فعالیت خود را با هدف تبلیغ دین و ترویج روحیه جهادی در میان مردم آغاز کرده است، اظهار داشت:این گروه متشکل از  ۱۱۰ مبلغ و مبلغه بومی و غیربومی است.

وی با اشاره به هدف شکل گیری از این گروه تبلیغی جهادی، تصریح کرد: این گروه بیش از هر امری مناطق محروم را هدف فعالیت های خود قرار داده است و به دنبال تحکیم عقاید مردم و ترویج دیانت و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مردم با روحانیت است.

حجت الاسلام محمدی ساختار این گروه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این گروه متشکل از مسؤول ایاب و ذهاب، مسؤول اعزام مدارس، مسؤول خوابگاه، پشتیبانی، گارگروه جذب و مصاحبه و گار گروه تهیه محتوای تبلیغی است که طی سازماندهی های لازم مبلغان به مناطق شناسایی شده اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه قبل از آغاز دهه های تبلیغی کارگروه محتوایی گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح مطالب لازم را با توجه به شرایط منطقه ای و زمانی تبلیغ تهیه می کنند، گفت: بعد از تهیه محتوای و شناسایی مناطق تبلیغی طلاب با توجه به تخصص و مهارت خود به مناطق هدف ارسال می شوند.

مسؤول هماهنگی گروهی جهادی تبلیغی منتظران مصلح ادامه داد: مبلغان به مناطقی که برادران شیعه و سنی و حتی مسیحی وجود دارند ارسال می شوند و همچنین به مناطقی که وهابیت در آنجا فعالیت داشته اعزام می شوند و با توجه به مهارت خود فعالیت جهادی تبلیغی خود را انجام می دهند.

وی افزود: مبلغان این گروه به شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی مانندمیاندوآب، ارومیه، نقده، چهار برج، خوی و دیگر مناطق شهری و روستایی و به ويژه مناطقی که تا به حال روحانی به آنجا نرفته است و از پیش شناسی شده اند اعزام می شوند.

این مبلغ و فعال فرهنگی با اشاره به برکات و بازخورد فعالیت این گروه، گفت: با حضور روحانیت در مناطق مختلف شاهد رفع مشکلات اجتماعی و انسجام و اتحاد هر چه بیشتر مردم آن مناطق و صمیمت قابل توجهی در میان مردم بوده ایم.

وی با بیان اینکه در طی این فعالیت های جهادی تبلیغی مشکلات مناطق محروم شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفته است و در حقیقت روحانیت پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان بوده است، ابراز داشت: همچنین مردم محروم و نیازمند شناسایی و برای حمایت به ارگان های مربوطه معرفی شده اند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به بسته بودن برخی مساجد، گفت: در برخی موارد شاهد بودیم که حتی کلید مساجد در دست برادران مسیحی بوده است و با حضور روحانی درب مساجد گشوده شده و فعالیت دینی و فرهنگی در آن آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت جهادی فرهنگی روحانیت در مناطق مختلف دارای برکات فراوانی بوده است، روحانی جهادی تأثیر گذار است و همین روحیه در میان مردم با حضور مبلغان جهادی ترویج یافته است.

این مبلغ و فعال فرهنگی تهیه محتوا، فعالیت های عمرانی، طرح ریزی ایستگاه های پرسش و پاسخ شهری، ارتباط با نوجوانان مدارس و تبلیغ آموزشی را از دیگر فعالیت های این گروه دانست و گفت: طی هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش بخشی از مبلغان به مدارس علمیه اعزام می شوند و فعالیت هایی چون پاسخ به شبهات، آموزش های دینی و معارف اسلامی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح توانسته است دوبار به عنوان گروه برتر تبلیغی جهادی در کشور از سوی وزیر کشور مورد تقدیر قرار گیرد، ادامه داد: این گروه با همکاری ارگان های مختلف فعالیت خود را با موفقیت به انجام می رساند.

مسؤول هماهنگی گروهی تبلیغی جهادی منتظران مصلح با اشاره به گذر از دهه تبلیغی ماه محرم، گفت: در این ایام بیش از ۸۵ مبلغ این گروه متشکل از ۵۵ مبلغ و ۳۰ مبلغه به مساجد و مدارس استان اعزام شدند./۸۵۴/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات