۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۴۵۹
جهانگیری:

رویارویی آمریکا با ملت ایران از روز اول نادرست بود

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این‌که ملت ایران قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می‌داند، گفت: دولت از تمامی ظرفیت‌های سپاه در جهت سازندگی کشور بهره‌مند خواهد شد.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور امروز در مراسم افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان هریس با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور آمریکا علیه ملت، دولت و رهبر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ملت ما همواره مدافع صلح و مظلوم بوده است.

وی با بیان این‌که ادبیات، زبان و لحن توهین‌آمیز رییس جمهور آمریکا ناشی از روحیه عدم تحمل ترامپ است، خاطرنشان کرد: رویارویی آمریکا با ملت ایران از روز اول مواجهه‌ای نادرست بوده است، آنها با کودتا دولت مردمی مصدق را سرنگون کردند و پس از انقلاب اسلامی ایران انواع توطئه‌ها علیه مردم ما به کار بستند. 

جهانگیری با اشاره به این‌که انقلاب ایران، انقلاب گل در برابر گلوله بود، خاطرنشان کرد: انقلاب ملت ایران با ایستادگی و رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید اما آنها نمی‌توانند کشوری را که می‌خواهد روی پای خود بایستد و به توسعه‌اش توجه دارد و به ملل منطقه کمک می‌کند را تحمل کنند.

وی با تأکید بر این‌که تاریخ آمریکا قدمتی کوتاه و غیرقابل مقایسه با تاریخ ملت بزرگ ایران دارد، تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا اگر به تحقیقات و مطالعات دانشگاهی و تاریخی خودشان مراجعه کنند، خواهند دید تمدن ایران جزو قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تمدن‌های بشری است.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که دولت از تمامی ظرفیت‌های سپاه در جهت سازندگی کشور بهره‌مند خواهد شد، گفت: این تفکر که مردم با رهبری و سپاه نیستند، نادرست است، ملت ایران قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می‌داند. سپاه در دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها خوش درخشید و در میان ملت‌های منطقه نیز محبوب است.

جهانگیری با تأکید بر این‌که باید بهفکر توسعه کشور باشیم، گفت: باید روی پای خود متحد و یکپارچه بایستیم. جفاست اگر کسی به گوشه‌ای نقد دارد، اصل نظام مردمی را هدف قرار دهد، مردم ایران در گوشه و کنار با نشاط و علاقمند ایستاده‌اند تا توسعه کشور را پیش ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها، مسؤولیت در برابر سلامت مردم است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تلاش کرد تا دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان به حداقل برسد؛ کار بزرگی را دولت با اجرای طرح نظام سلامت پذیرفت، البته برخی مشکلات در اجرای طرح‌های بزرگ وجود دارد که به دنبال رفع نواقص هستیم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات