۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۶۲۶
عضو ارشد حزب الله:

ایران در برابر تهدید و تحریم به ملت تکیه کرده است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد که ایران در برابر تهدید و تحریم های آمریکا به ملت با اراده خود تکیه کرده است.
شیخ علی دعموش عضو ارشد حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که در حسینیه منطقه البیاض برگزار شد، گفت: آمریکا از ضربه زدن به ایران و مقاومت، سرنگونی سوریه، تسلط بر منطقه و تحقق اهدافش به وسیله داعش ناکام مانده است. داعش ابزار آمریکا برای تحقق اهداف خود و رژیم صهیونیستی در منطقه بود اما با شکست های متوالی در سوریه و عراق و لبنان مواجه شد.

وی افزود: هنگامی که همه توطئه های آمریکا به نتیجه نرسید به تجزیه منطقه روی آورد و این نقشه را از کردستان عراق آغاز کرد و سپس به تهدید مستقیم ایران و حزب الله پرداخت و استراتژی جدیدی را ترسیم می کند.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه استراتژی جدید آمریکا همان استراتژی سابق مبنی بر گسترش فتنه و جنگ و تروریسم در منطقه و جهان و تلاش برای سرسپردگی ملت ها و تکروی در اداره جهان است، تصریح کرد: آمریکا پایه و اساس تروریسم بوده و تاریخ آن سرشار از جنایت علیه ملت های منطقه است. این کشور رژیم صهیونیستی را تأسیس و آن را در اشغال فلسطین و سرزمین های عربی یاری کرد.

ایران در برابر همه تحریم ها سربلند خارج شده است

وی ادامه داد: همه جنایت ها در فلسطین و لبنان با سلاح آمریکایی انجام می گیرد. آمریکا به جنگ و تخریب افغانستان و عراق پرداخت و بر اساس اعتراف دونالد ترامپ، گروه های تروریستی از سوی این کشور تاسیس شد و از این گروه ها برای ضربه زدن به سوریه و عراق و ایران و مقاومت استفاده کرد.

حجت الاسلام دعموش آمریکا را عامل ناامنی در جهان خواند و تأکید کرد: ایران و حزب الله عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه و جهان نیستند بلکه آمریکا در حال تحمیل تقسیم و تسلط بر منطقه و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی بر اساس تهدید و تحریم و فشار و استفاده از قدرت علیه دولت ها و ملت ها است.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان ساخت: ایران و حزب الله و سوریه و همه کشورهای محور مقاومت انواع تحریم و جنگ و فتنه و تهدید را تحمل کرده و آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان و بیش از 80 کشور جهان بیش از 6 سال علیه سوریه و بیش از 2 سال علیه یمن جنگیدند. رژیم صهیونیستی نیز در سال 2006 به جنگ با لبنان پرداخت تا مقاومت را نابود کرده، ایران را به سرسپردگی مجبور سازد، سوریه را سرنگون کند و بر یمن مسلط شود. 

تهدیدهای آمریکایی و صهیونیستی بی نتیجه است

وی اظهار داشت که ایران و مقاومت در برابر این مسائل سربلند و قدرتمندتر خارج شده و سوریه و همه محور مقاومت به اذعان جهانیان در این جنگ به پیروزی دست یافت.

حجت الاسلام دعموش با اشاره به اینکه دشمنان با استراتژی جدید خود نمی توانند به موفقیت رسیده و باز هم شکست می خورند، گفت: کشورهای محور مقاومت به ویژه ایران در مقابله با تهدیدها و تحریم ها به حضور ملت در صحنه و اراده و مخالفت قاطع آنان با سرسپردگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرده است. بنابراین تهدید و تحریم و فتنه و جنگ در پرتو چنین ملت هایی بی فایده بوده و ما به همزیستی کریمانه در وطن و مخالفت با انواع شیوه های تسلط آمریکایی و صهیونیستی پایبند هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: لبنانی ها توانایی ایستادگی و ناکامی تهدید و توطئه و تحریم های آمریکایی و صهیونیستی، محافظت از ثبات داخلی، تحکیم وحدت ملی، بی توجهی به دستورهای بیگانگان، عدم اهتمام به تهدیدهای عربستان سعودی برای کاشت بذر فتنه، تمسک به عناصر قدرت و محافظت از معادله ارتش، ملت و مقاومت را دارند./980/ب902/د

ارسال نظرات