۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۶۹۹

دهمین گردهمایی مواکب حسینی در آستانه اربعین برگزار شد

در آستانه زیارت اربعین حسینی گردهمایی سالانه بخش شعائر و هیأت‌های حسینی در سالن اجتماعات حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد.

گردهمایی مواکب حسینی در آستانه اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، روز گذشته دهمین گردهمایی سالانه بخش شعائر و هیأت‌های حسینی وابسته به‌ آستان‌های حسینی و عباسی در آستانه زیارت اربعین حسینی در سالن اجتماعات امام حسن(ع) واقع در حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد.

در این گردهمایی که روز گذشته با شعار «همه عالم صدا می‌زنند یا حسین» برگزار شد، خواسته‌ها و دغدغه‌های هیأت‌ها و کاروان‌های عزای حسینی در آستانه زیارت اربعین مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

«سید احمد صافی»، متولی شرعی حرم عباسی، «محمد الاشیقر»، تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع)، نمایندگانی از آستان مقدس حسینی و ادارات خدماتی و امنیتی کربلا و همچنین شمار زیادی از نمایندگان هیأت‌ها و مواکب حسینی از استان‌های مختلف عراق در این گردهمایی حضور داشتند.

«حاج مازن الوزنی»، معاون رییس بخش شعایر و هیأت‌های حسینی ضمن سخنانی در این نشست، خطاب به مسؤولان کاروان‌ها  و هیأت‌ها، نکات و دستورالعمل‌هایی را پیرامون موضوعات مختلف از جمله لزوم تمیز نگه‌داشتن شهر، حفظ قداست آن و آسیب نرساندن به اموال عمومی بیان کرد.

در ادامه این مراسم، نمایندگان بخش شعایر و  هیأت‌های حسینی در  استان‌های مختلف عراق و مسؤولان ادارات خدماتی و امنیتی شهر کربلا پیشنهاداتی را در ارتباط با حل مشکلاتی که در زیارت‌های اربعین سال‌های گذشته وجود داشته، مطرح کردند. 

همچنین، مسؤولان خدماتی و امنیتی کربلا متعهد شدند که همه تلاش خود را برای خدمت به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و تسهیل فعالیت موکب‌های خدمات به زائران حسینی انجام خواهند داد.

در پایان این گردهمایی، مصوبات و جدول ورود کاروان‌های عزاداری به شهر مقدس کربلا منتشر و در میان نمایندگان مواکب و هیأت‌های حسینی توزیع شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات