۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۷۲۲
مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور:

قیامت باوری نقش بسزایی در تربیت انسان دارد

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور با بیان اینکه آموزش صحیح اصول و فروع دین در تربیت درست فرزندان لازم است، گفت: شناخت عدالت خداوند و حقانیت قیامت نقش مهمی در تربیت انسان دارد.
وافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مسلم وافی مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور، امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین درخصوص اهمیت تربیت فرزند، گفت: انسان یک روزه تربیت نمی‌شود.

وی افزود: وقتی در دین مبین اسلام برای نوشیدن یک لیوان آب ۱۳ دستور وجود دارد چطور ممکن است که برای تربیت فرزند دستوری ذکر نشده باشد.

حجت الاسلام وافی سرعت و تاثیرپذیری افراد را متفاوت دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در نخستین جلسه دیدار با بنی صدر او را شناخت و به اطرافیان فرمودند: او فرد صالحی نیست.

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور از تعابیر رایج در تربیت همچون تربیت زوری، فنری یا تحمیل محور نام برد و ابراز کرد: در تربیت تحمیل محور والدین با فشار بر فرزند او را وادار به کاری می‌کنند که خود دوست دارند.

وی ادامه داد: در این روش فرزند مانند فنری که فشرده شده اگر رها شود به شدت تاثیر نامطلوب از خود بروز می‌دهد.

حجت الاسلام وافی تلقین محوری را دومین شیوه تربیتی خواند و گفت: در این شیوه اگر فضای تربیتی سرد شود فرزند دست از همه چیز بر می‌دارد.

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور ادامه داد: تربیت قیفی با آموزش محوری میسر می‌شود، تصریح کرد: در این نوع تربیت هر اشکالی که از فرد بگیریم، این پاسخ را دریافت می‌کنیم که «من خودم می دانم».  تربیت به صورت خودکنترلی و واکسینه محور بهترین شیوه تربیتی به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تربیت درست فرزندان آموزش صحیح اصول و فروع دین لازم است چرا که اگر ما بدانیم چرا خداوند عادل است واینکه چرا نبوت داریم و چرا قیامت وجود دارد تربیت فرزندان درست میسر می‌شود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات