۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۳۲۰۱۸
حجت الاسلام باقرزاده:

وزارت خارجه از همه ظرفیت ها برای نجات مسلمانان میانمار استفاده کند

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: دستگاه سیاست خارجی درباره جریان میانمار باید از همه ظرفیت هایی که وجود دارد استفاده لازم را ببرد.
باقرزاده

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امروز در حاشیه برگزاری همایش بررسی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: فاجعه میانمار فاجعه ای مربوط به جهان اسلام است که اختصاص به میانمار ندارد.

وی افزود: برخی از جریان های ناآگاه و توجیه نشده تلقی دارند که جمهوری اسلامی ایران باید متمرکز بر میانمار کار کند و حتی بحث اقدام نظامی و امثال آن را مطرح می کنند، در حالی که یک جریان گسترده ای علیه جهان اسلام در یمن، بحرین، میانمار، عربستان، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق وجود دارد.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که جهان اسلام از جمله جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به فجایعی که امت اسلامی رخ می دهد اتخاذ موضع کند، اظهار داشت: اقداماتی که انجام می شود باید متناسب با اولویت های تعریف شده نظام جمهوری اسلامی و ولایت باشد.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق باید به صورت نظامی اقدام شود و در برخی دیگر از مناطق باید اقدام حقوق و سیاسی صورت گیرد، در جریان میانمار باید اقدام سیاسی و حقوقی صورت گیرد و از ابزارهای سیاسی و حقوقی باید به بهترین نحو استفاده کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) استفاده از ظرفیت سازمان ملل متحد، غیر متعهدها، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و عرضه شکایت به آن، تحریم سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی علیه بانیان جریان میانمار، تعطیلی مراکز دیپلماتیک و اخراج نیروهای دیپلمات کشورهای بانی، عرضه شکایت به محاکم قضایی حقوق بشری در دنیا همانند دیوان بین المللی دادگستری و استفاده از پتانسیل سازمان کنفرانس اسلامی را از جمله ظرفیت های سیاسی و حقوقی دانست که باید استفاده شود.

وی عنوان کرد: درباره سازمان کنفرانس اسلامی یک مسأله جدی وجود دارد که اگر فلسفه وجودی سازمان کنفرانس اسلامی در چنین مواردی مشخص نشود در واقع فلسفه وجودی خود را از دست می دهد، دولت های اسلامی باید از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام باقرزاده خاطرنشان کرد: دستگاه سیاست خارجی نیز درباره جریان میانمار باید از همه ظرفیت هایی که وجود دارد استفاده لازم را ببرد تا به سازمان های بین المللی و دولت های بانی ظلم فشار بیاورند تا بساط ظلم و بی عدالتی اگر پرچیده نمی شود حداقل کاهش پیدا کند تا این که فرج صاحب الزمان(عج) برسد و انتقام خون های به ناحق ریخته شده را بگیرد./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات