۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۳۲۱۲۶

تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه اهواز در محکومیت یاوه گویی های ترامپ

طلاب و روحانیان حوزه علمیه و امت حزب‌ الله اهواز در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجمع کردند.
تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه های اهواز تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه های اهواز تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه های اهواز تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه های اهواز تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه های اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، طلاب، اساتید، علما، فضلا و روحانیان حوزه علمیه های اهواز پیش از ظهر امروز در محکومیت یاوه گویی رییس جمهور آمریکا و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع دو ساعته که از ساعت 10 تا 12 در مسجد اعظم ادامه داشت، آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌ الاسلام والمسلمین حاجتی،‌ امام جمعه موقت اهواز و سرهنگ حاجتی، معاون اجرایی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان به سخنرانی پرداختند.

سرآغاز این تجمع قرائت کلام الهی بود و پس از آن طلاب و روحانیان حوزه علمیه با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد لشکر دنیا نتواند که جوابم دهد، ما همه سرباز توئیم خامنه ای گوش به فرمان توئیم خامنه ای، مرگ بر منافق و مرگ بر سازشکار» یاوه گویی های ترامپ را به شدت محکوم و بر تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و الگو قرار دادن آنها از سوی مسؤولان و دولتمردان تأکید کردند.

در این میان طلاب و روحانیان در خلال سخنرانی مدعوان فریاد مرگ بر آمریکا و عدم اعتماد به آمریکا را تکرار کردند.

قرائت بیانیه پایانی تجمع اعتراضی طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان خوزستان دیگر رویداد تجمع امروز بود که پس از قرائت هر بند آن فریاد «الله اکبر، خامنه ای رهبر و مرگ بر آمریکا» سر داده شد.

در همین رابطه حجت ‌الاسلام یوسف ناصری، معاون آموزش حوزه های علمیه استان بیان داشت: کلاس های درس ساعت 10 صبح امروز به دلیل حضور طلاب در این تجمع تعطیل شد.

گفتنی است، طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان خوزستان در بیانیه ای بیان کردند که اظهارات کینه توزانه و بی شرمانه ترامپ سبب بیداری ساده اندیشان و درخواب رفتگان و بازگشت به دامان دریای خروشان ملت غیور و عزت مند ایران اسلامی شده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِيَصُدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ فَسَيُنْفِقُونَهَا ثُمَّ تَكُونُ عَلَيْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ يُغْلَبُونَ وَالَّذِينَ كَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ يُحْشَرُونَ

كافران اموالشان را خرج مى‌كنند تا مردم را از راه خدا بازدارند. اموالشان را خرج خواهند كرد و حسرت خواهند برد، سپس مغلوب مى‌شوند. و كافران را در جهنم گرد مى‌آورند. سوره مبارکه انفال. آیه 36

باردیگر حماقت روزافزون دشمنان ملت رشید و شریف ایران زمینه ساز وحدت فراگیر ملی در میان تمام احاد ملت با هر نوع تفکر و گرایش سیاسی گردید.

حوادث روزهای اخیر و اظهارات کینه توزانه، بی شرمانه و از روی استیصال رئیس دولت مزدور، متجاوز و آدمکش ایالات متحده امریکا، سبب گردید تا ساده اندیشان و درخواب رفتگان نیز بیدار گشته و به دامان دریای خروشان ملت غیور و عزت مند ایران اسلامی بازگردند.

دولت رو سیاه ایالات متحده که ننگ جنایاتی مانند کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از رژیم های مرتجع قبیله ای آل سعود و آل خلیفه، حمایت از صدام جنایتکار و قتل عام میلیون ها انسان بیگناه در ژاپن و ویتنام و عراق و افغانستان و یمن را بر پیشانی داشت، اینک باید داغ رسوایی و بی اعتباری بین المللی، پیمان شکنی و هرزه گویی رئیس دولت خویش را نیز بدوش کشد.

ما طلاب و روحانیون حوزه علمیه انقلابی استان خوزستان به تأسی از رهبر بصیر و فرزانه انقلاب اسلامی، هرگز به مذاکره با رژیم غیر قابل اعتماد آمریکا خوشبین نبوده و بارها شدیدا دولت محترم را از این اقدام برحذر داشته ایم.

اینک اما روی سخن ما نه با دوستان ساده اندیش بلکه با دشمن زیاده خواه و جنایت پیشه است و همچنان که معمار کبیر انقلاب فرمودند که " هر چه فریاد دارید بر سر آمریکای جنایتکار بکشید" به پشتوانه اتحاد ملت بزرگ ایران و در پرتو امامت مدبرانه رهبر انقلاب اسلامی و در سایه توجهات پیدا و پنهان ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف. اعلام می داریم:

1 ـ ضمن اعلام حمایت تام از تلاش های شبانه روزی موشکی پاسداران رشید انقلاب ، دشمنان خدا بدانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نظامی نیست. سپاه یک ملت است . شیطان بزرگ و ایادی او بدانند حقیقت قابل تحریم نیست . امروز ناچارید در خیابان های شهرهایتان با حقیقت روبرو شوید. پیام انقلاب اسلامی توسط سربازان بی نام و نشان انقلاب به سرتاسر جهان مخابره شده است. بدانید اولین حماقت شما فرصت تاریخی نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را برای سپاهیان اسلام فراهم خواهد آورد.

2 ـ هرچند عده ای ساده اندیش برآنند تا اقدامات سازماندهی شده مجلس نمایندگان، سنا و دولت ایالات متحده در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تروریست خواندن ارگان رسمی نظام اسلامی را در حد رفتارهای غیر عادی یک شخص نادان تقلیل دهند اما مردم این سرزمین به این آگاهی دست یافته اند که اوباما و ترامپ دو روی یک سکه اند. و ترامپ دنباله اوباما است. تفاوت تنها در شیوه دشمنی است و ماهیت این رژیم در گذر زمان هیچ تغییری نکرده و امید به تغییر خیالی خام بیش نیست.

3 ـ ضمن اعلام حمایت از مواضع اخیر رئیس محترم جمهور اعلام میدارد که مواضع اخیر ایشان و تأیید دیرهنگام سخنان منتقدان دلسوز دولت پیرامون برجام و بی اعتمادی به دولت آمریکا، مایه عزت مندی شما در میان مردم و بازگشت به گفتمان انقلاب و سبب عقب نشینی زیاده خواهان خواهد بود.

4 ـ اصلی ترین هدف نظام اسلامی رشد و تعالی فکری و معنوی مردم و جامعه است. تجربه برجام هرچند از جهت منافع ملی خسارات های بزرگی بر این سرزمین تحمیل کرد که آیندگان درباره آن قضاوت خواند کرد اما فایده بزرگ آن رشد مردم و شناخت بیشتر ماهیت دشمن و عاقبت اعتماد به آنان. و اثبات این است که تنها راه عزتمندانه پیش روی ملت بزرگ ایران برای رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت، پایداری و تلاش و تکیه به توان درونی و ملی است.

5 ـ در پایان  اعلام میدارد تنها مسیر پیش روی دولت و ملت ایران بازگشت به خویش و تکیه بر توان ملی و مقاومت در برابر این اقدامات است./۹۴۵۶/پ203/ب1

" فاما الزبد فیذهب جفاء و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض1

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج طلاب خوزستان

ارسال نظرات