۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۳۲۲۰۹

انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا

دیده‌بان حقوق‌بشر با انتقاد از ادامه خشونت علیه اقلیت روهینگیا در میانمار اعلام کرد که ۲۸۸ روستای متعلق به روهینگیا در میانمار سوزانده شده است.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد که 288 روستا مربوط به اقلیت روهینگیا به صورت کامل و یا تقریبی در‌ آتش‌ سوخته‌اند.

روزنامه اتریشی اشتاندارد با انتشار این خبر نوشت که دیده‌بان حقوق‌بشر انتقاد کرده که با وجودی که ارتش اعلام کرده که عملیات نظامی پایان یافته‌اند اما حملات علیه این اقلیت ادامه دارد.

تصاویر ماهواره‌ای از ایالت راخین به خوبی نشان می‌دهد که میزان آسیب‌های وارد شده به این منطقه تا چه حد است. در این تصاویر همچنین مشخص شده که چطور قسمت‌های مربوط به سکونت بودایی‌ها سالم مانده‌اند.

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که فقط 66 روستا پس از 5 سپتامبر (14 شهریور) که زمان پایان اقدام علیه این اقلیت اعلام شده بود، نابود شده‌اند.

عفو بین‌الملل در مجموع 866 روستا را مورد بررسی قرار داده است و با شمار زیادی از پناهجویان روهینگیا که به مقصد بنگلادش گریخته‌اند، صحبت کرده‌ است. «فیل روبرستون»  رییس بخش آسیایی سازمان دیده بان حقوق‌بشر اعلام کرد: «ارتش میانمار صدها روستای مربوط به روهینگیا را نابود کرده است و شمار زیادی را کشته و مورد آزار و اذیت قرار داده و جنایات دیگری علیه آنان مرتکب شده است و آنها را وادار به فرار کرده است.»

سازمان ملل هم اعلام کرده که تعداد آوارگان روهینگیایی به 582 هزار نفر افزایش یافته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات