۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۳۲۳۹۸
معاون وزیر آموزش و پرورش:

قرآن کتابی انسان ساز است

معاون وزیر آموزش و پرورش قرآن را کتابی انسان ساز خواند و گفت: با فراهم کردن زمینه لازم برای انس بیشتر دانش آموزان با قرآن باید تدبر و تفکر در آیات قرآن را نیز ترویج داد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مهدی فیض، معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز لرستان که در سالن همایش حوزه هنری استان برگزار شد، گفت: انس با قرآن در تربیت دینی دانش آموزان مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه باید تفکر قرآنی در جامعه تبیین شود و زمینه انس بیشتر دانش آموزان با قرآن را فراهم کرد، افزود: برای انس با قرآن باید ابتدا تلاوت قران به صورت روزانه انجام شود.

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس احادیث شایسته است که روزانه حداقل ۵۰ آیه قرآن تلاوت شود، عنوان داشت: تحقق این مهم موجب می شود که ابعاد وجودی انسان با محوریت قرآن شکل  بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن از طریق قرائت و تفکر در آیات آن در قلب انسان رسوخ می یابد، ادامه داد: قرائت، حفظ و اهتمام به آیات قرآن به افراد، بزرگترین افتخار زندگی است.

فیض با اشاره به اینکه در سند چشم انداز ۱۴۰۴، تربیت ۱۰ میلیون دانش آموز حافظ قرآن با محوریت حفظ  سه جزء در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: در این زمینه باید اهتمام جدی شود.

وی در ادامه بیان کرد: اگر سواد بالایی داشته باشیم و در آیات قرآن تفکر، تدبر و تحقیق نداشته باشیم، دستمان خالی است، چراکه قرآن کتابی انسان ساز است.

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش تلاوت، تفکر و کار در زمینه قرآن را افتخاری  بزرگ خواند و افزود: انس با قرآن، تدبر و تفکر در آیات الهی باید در مدارس جدی گرفته شود تا بتوانیم در تربیت دینی دانش آموزان و ارتقا معنویت در جامعه نقش آفرین باشیم./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات