۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۳۲۸۳۸
روحانی بحرین خواستار شد؛

یادآوری انتفاضه ملت بحرین و تحصن علما در سال ۱۹۹۵ میلادی

یکی از رهبران جریان الوفای اسلامی بحرین بر لزوم یادآوری انتفاضه ملت بحرین و تحصن علما در سال ۱۹۹۵ میلادی تأکید کرد.
حجت الاسلام مرتضی سندی از روحانیان بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی السندی از رهبران جریان الوفای اسلامی بحرین بر ادامه انقلاب و وفاداری به شهدا تا سرنگونی نظام آل خلیفه تأکید کرد و بررسی تاریخ جهادی علیه رژیم و استفاده از درس های آن را خواستار شد.

وی که به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می کرد، افزود: 23 اکتبر سالروز تحصن رهبران انتفاضه در سال 1995 میلادی و اعتصاب غذای آنان در منزل آیت الله مرحوم عبدالامیر الجمری در اعتراض به عدم عمل نظام به وعده های داده شده در زمینه اصلاحات به شمار می آید.

این روحانی بحرینی بر لزوم یادآوری تجمع مردمی بی سابقه در منزل این عالم فقید و عملیات قلع و قمع نظام علیه فرماندهان دینی و سیاسی و فعالان و شهروندان در مناطق مختلف کشور تأکید کرد و اظهار داشت: این رویداد جهادی بهترین درس ها را درباره ماهیت نظام در عهدشکنی و قتل و جنایت و فرار از مجازات و دخالت های انگلستان در سرکوب ملت بحرین می دهد.

حجت الاسلام السندی تصریح کرد: شیوه هایی که نظام برای سرکوب در آن دوره استفاده کرد، همان شیوه هایی هستند که امروزه از سوی نظام و همپیمانان آن علیه جنبش مردمی در بحرین استفاده می شود. انقلابیان باید از این درس ها برای چگونگی مقابله با نظام و توطئه های سیاسی آن استفاده کنند.

وی بازنگری در گفت وگوی صورت گرفته با معارضان در داخل زندان و شیوه مدیریت نزاع سیاسی از سوی رهبران انقلاب پس از عهدشکنی نظام را خواستار شد و این بازنگری را عامل تحکیم دیدگاه مقاومت ملی به عنوان تنها گزینه برای مقابله با نظام توصیف کرد.

این روحانی انقلابی بحرینی درباره حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به ساختمان رهبران انقلاب در زندان جو مرکزی تصریح کرد: شیخ الجمری و رهبران انقلاب آن دوره از نمادهای جانفشانی و وفای به عهد به شمار می آیند، ملت بحرین مطمئنا به نمادهای صبر پایبند خواهند ماند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، تظاهرات خشم در اعتراض به یورش به محل حبس رهبران انقلاب و هدف قرار دادن آنان را خواستار شد./980/ب901/د

ارسال نظرات