۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۳۲۹۰۲

معرفی اسلام در مرکز مسیحی «لاکراس» آمریکا

یک مرکز مسیحی در شهر لاکراس ایالت ویسکانسین آمریکا اقدام به برگزاری برنامه‌هایی برای ترویج شناخت بهتر از اسلام و مسلمانان کرده است.
مرکز اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مرکز مسیحی در شهر لاکراس ایالت ویسکانسین آمریکا اقدام به برگزاری برنامه‌هایی برای ترویج شناخت بهتر از اسلام و مسلمانان کرده است. این برنامه‌ها با عنوان «همسایه من مسلمان است» به مدت چهار هفته در مرکز «معنویت فرنسیسکن» برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها با هدف کمک به مردم ادیان مختلف برای شناخت بیشتر اسلام و پیروان آن برگزار می‌شود.

وینس هات، رییس شبکه بین ادیان لاکراس گفت: ما معتقدیم که راه رسیدن به صلح جهانی با درک و شناخت مردم از یکدیگر در سطح محلی، شروع می‌شود.

وی افزود: امروز نیمی از مردم جهان یا مسلمان و یا مسیحی هستند. اگر ما می‌خواهیم در جهان صلح داشته باشیم، به این بستگی دارد که مسلمانان و مسیحیان بیاموزند که چگونه در کنار هم زندگی کنند.

برنامه «همسایه من مسلمان است» سه هفته دیگر در مرکز فرنسیسکن به کار خود ادامه خواهد داد.

طراح توطئه علیه مسلمانان آمریکا دادگاهی شد

اریک ملگرین، قاضی دادگاه فدرال ایالت کانزاس روز گذشته با اعلام اینکه گاوین رایت، تهدید بزرگ و یک خطر برای جامعه است، با درخواست وثیقه برای آزادی او تا زمان محاکمه مخالفت کرد. 

وی گفت: اتهامات رایت شامل قصد انجام اقدام خشونت‌آمیز و کشتار جمعی است و شواهد نشان می‌دهد وی در طراحی اعمال خشونت‌آمیز دست داشته و قصد داشت نقشه بمب‌گذاری مجتمع مسلمانان را عملی کند.

قاضی فدرال افزود: رایت و همدستان او قصد داشتند آپارتمان مهاجران مسلمان و مسجد شهر گاردن سیتی را منفجر کنند.

وی تصریح کرد: رایت، با رفتارهای خشونت‌آمیز، نفرت خود را علیه مسلمانان نشان داده است و تلاش کرده به هر طریقی آن‌ها را بکشد. 

گاوین رایت چهل و نه ساله همراه با کورتیس واینه آلن، چهل و نه ساله و پاتریک ایگون استین چهل و هفت ساله از اعضای یک گروه شبه نظامی در ایالت کانزاس در ماه اکتبر سال گذشته(مهرماه 95) به اتهام تلاش برای منفجر کردن یک مجتمع آپارتمانی محل سکونت مهاجران سومالیایی در شهر گاردن سیتی این ایالت بازداشت شدند.  

آن‌ها اعضای یک گروه شبه‌نظامی موسوم به «مبارزان صلیبی» هستند و می‌گویند قصد دارند مردم را بیدار کنند. 

جلسه محاکمه رایت در اول اسفند سال جاری در دادگاه برگزار خواهد شد./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات