۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۳۳۲۲۴
دبیر كنگره نكوداشت شهید آیت الله مصطفی خمینی:

از منظر امام خمینی شهادت آقا مصطفی از الطاف الهی بود

انصاری گفت: پس از شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی دو دیدگاه در سطح جامعه به وجود آمد اما از دیدگاه امام راحل شهادت ایشان از الطاف الهی بود.
سید مصطفی خمینی یکی از شخصیت های بالقوه و بالفعل اسلام بود شهید مصطفی خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انصاری، دبیر كنگره نكوداشت شهید آیت الله مصطفی خمینی صبح امروز دوشنبه یکم آبان ماه در مراسم نكوداشت آیت الله مصطفی خمینی كه با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است ضمن خیر مقدم به میهمانان و رییس جمهور در این مراسم، اظهار داشت: در چهل سال پیش همانند امروز آنهایی كه این روز را به یاد دارند یک خبر بسیار تلخ و ناباورانه و بهت‌آور را شنیدند، خبری كه به تعبیر مقام معظم رهبری كه دیروز هم به آن اشاره داشتند همچون صائقه بود.

وی ادامه داد: انسان در ابتدا نمی‌دانست چه واكنشی باید نسبت به این حادثه داشته باشد، در برخورد با این خبر دو قضاوت و برداشت وجود داشت، ابتدا برداشت عموم مردم بود كه معتقد بودند چه بسا انقلاب امام به انتها رسیده است و ترس و بیم بسیاری جامعه را فرا گرفت، برخی معتقد بودند بعد از امام چه كسی پرچمدار انقلاب است و برخی معتقد بودند این سرآغاز یک توطئه بزرگ است كه می‌خواهند یاران امام را از سر راه بردارد و گام بعدی حدف فیزیكی خود امام(ره) خواهد بود.

انصاری یادآور شد: یک نگاه دیگر برداشت سلوكی و برخواسته از یک نور بود كه توسط امام انجام شد، امام راحل فرمود درست است كه رفتن مصطفی یک صائقه است اما بعد از آن باران در راه است و باید از این شهادت در ایران صائقه‌ای رخ دهد كه كسی نتواند در مقابل آن بایستد، از منظر ایشان این شهادت یكی از الطاف الهی بود.

دبیر كنگره نكوداشت شهید مصطفی خمینی یادآور شد: بعد از این هم یاران بسیاری از امام به شهادت رسیدند و اخیرا هم مرگ ناباورانه آیت الله هاشمی رخ داد اما انقلاب همچنان پابرجاست.

وی در پایان گفت: بنده از رییس جمهور با وجود كسالتی كه داشتند و در این مراسم برای سخنرانی حضور پیدا كرده اند كمال تشكر را دارم./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات