۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۳۳۳۱۴
سازمان ملل اعلام کرد:

وضعیت وخیم آوارگان جدید روهینگیایی در بنگلادش

سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ هزار پناهجوی مسلمان روهینگیا از زمان آغاز خشونت‌ها در ایالت راخین میانمار به کشور بنگلادش فرار کرده‌اند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد: 603 هزار پناهجو از آغاز خشونت‌ها در روز سوم شهریور ماه با گذر از مرز وارد بنگلادش شده‌اند و با وجود وضعیت وخیم پناهجویان در بنگلادش به خاطر نبود امکانات اولیه زندگی، همچنان موج مهاجرت به این کشور ادامه دارد.

مسلمانان روهینگیا به دلیل مواجهه با بدترین خشونت‌ها و کشتار بیرحمانه از سوی نظامیان میانماری، راهی به جز فرار پیش‌روی خود نمی‌بینند. از سوی دیگر دولت بنگلادش نگران از این وضعیت، نسبت به شروع موج جدیدی از آوارگان و نبود امکانات لازم برای آنان هشدار داده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، یونیسف نیز هشدار داد که حداقل 340 هزار کودک مسلمان روهینگیا در وضعیت بسیار ناگواری بدون دسترسی به غذا، آب و مراقبت‌های بهداشتی در اردوگاه‌های آوارگان به سر می‌برند.

این سازمان اعلام کرد: از هر پنج کودک، یک نفر دچار سوءتغذیه است و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد.

یونیسف هشدار داد: در هر هفته حدود 12 هزار کودک روهینگیا به بنگلادش می‌رسند و بسیاری از آن‌ها به دلیل مشاهده خشونت‌ها دچار مشکلات روحی نیز هستند.

کمک بانوان مسلمان اسکاتلند به آوارگان روهینگیا

یک گروه از بانوان مسلمان در شهر فالکرک در اسکاتلند، 1300 پوند برای کمک به آوارگان مسلمان روهینگیا جمع‌آوری کردند.

در برنامه جمع‌آوری کمک گروه بانوان مسلمان موسوم به گروه رنگین‌کمان، تعدادی از مقامات سیاسی و اجتماعی، شورای شهر و کلیسای فالکرک نیز شرکت کردند. 
 
جان مک اینالی نماینده فالکرک در پارلمان اسکاتلند با تحسین گروه رنگین‌کمان به خاطر چنین برنامه‌ای گفت: این برنامه در افزایش آگاهی مردم شهر فالکرک نسبت به شرایط بحرانی آوارگان مسلمان روهینگیا بسیار مؤثر بود. 
 
سمینا علی رییس گروه بانوان رنگین‌کمان نیز گفت: مبلغ جمع‌آوری شده برای ارسال به اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا به سازمان امداد اسلامی بریتانیا تحویل داده خواهد شد.
در پی خشونت‌های ارتش و بوداییان علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار، تعداد زیادی از مسلمانان مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده‌اند.   
 
طبق اعلام سازمان ملل، تعداد آوارگان روهینگیایی که از 25 آگوست به بنگلادش پناه برده‌اند، به رقم 582 هزار نفر افزایش یافته است./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات