۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۳۳۳۲۰

اعلام برنامه‌‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه در ایام اربعین

موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی همچون سال‌‌های گذشته در عمود ۱۰۸۰ بر پا می‌شود.
موکب 1080

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کتابخانه آستان مقدس برگزار شد، با تشریح برنامه های اربعین حسینی گفت: موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی همچون سال های گذشته در عمود 1080 بر پا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام هزینه های موکب با کمک خیران تأمین شده است، افزود: برپایی موکب با استقبال مراجع تقلید روبه رو شده و شخصیتهای مختلف از برنامه های این موکب و اقدامات فرهنگی انجام شده رد آن استقبال خوبی داشته اند.

حجت الاسلام فلاحی با تشریح برنامه های ماه صفر و اربعین حسینی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در ایام ماه صفر ویژه بانوان در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار خواهد شد ویژه برنامه همایش سه ساله کربلا است که با محوریت گرامیداشت شخصیت حضرت رقیه همزمان با سوم آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ویژه برنامه شهادت حضرت رقیه(س) همزمان با سوم آبان‌ماه در شبستان نجمه خاتون با حضور مادران و دختران یاد کرد و گفت: و یژه برنامه شهادت امام مجتبی(ع) نیز همزمان با چهار آبان‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام میرزا محمدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی مختلف برای زائرین ایرانی و غیر ایرانی اربعین تصریح کرد: همزمان با روز شهادت امام رضا(ع) دسته عزاداری خادمان از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حرکت خواهد کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کر: همچنین در روز شهادت پیامبر (ص) نیز قرائت زیارت از راه دور ایشان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی اظهار کرد: در اربعین حسینی هیئت های عزاداری از شهرستان‌های مختلف به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کنند به همین علت برنامه‌ریزی مطلوبی برای میزبانی از این دسته‌جات برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه واقعه‌نگاری اربعین حسینی نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم مطرح است که با مشارکت مؤسسه آل‌البیت(ع) و محوریت احیاگران اربعین، پرده‌خوانی و پرداختن به شهدای مدافع حرم برپا می‌شود و عکس‌های منتخب در حوزه‌های مختلف مردمی، تاریخی و حرفه‌ای در این نمایشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام فلاحی از برگزاری نمایشگاهی ویژه پیامبر اکرم(ص) در صحن صاحب‌الزمان(عج) خبرداد، گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «امر به معروف و نهی از منکر» و «با امام مهربان» با همکاری آستان قدس رضوی، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حال انجام است که امیدواریم اطلاع‌رسانی لازم در راستا انجام شود تا مردم در این ویژه برنامه حضور فعالی داشته باشند.

وی ارائه خدمات فرهنگی به اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی و زیارت اولی‌ها را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) برشمرد و گفت: برای تکریم زائران اربعین حسینی در قم نیز آستان مقدس با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است و با محوریت زائرسرای صحن امام جواد(ع) ارائه خدمات مختلف به آنها دنبال می‌شود./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات