۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۳۳۳۲۴
معاون شیخ الازهر:

تقطیع نصوص دینی پوششی برای جنایات تروریستی است

معاون شیخ الازهر با اشاره به تلاش تروریست‌ها برای جذب جوانان تاکید کرد که تقطیع نصوص دینی از راهکارهای تروریسم برای پوشش جنایات خود است.
عباس شومان

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه افسری مصر نقش نیروهای امنیتی را در برقراری ثبات  و امنیت در جامعه و مبارزه با خشونت و تروریسم مثبت ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با تروریسم تکفیری خاطر نشان کرد: خون پاک شهدای نبرد علیه تروریسم تکفیری هیچگاه به هدر نخواهد رفت. نیروهای امنیتی و امت اسلامی توانایی دارد تا در برابر گروه‌های افراطی ایستادگی کند.

معاون شیخ الازهر با اشاره به راهکارهای جذب جوانان به سوی افراط‌گرایی افزود: گروه‌های تروریستی و خشونت طلب از هر شیوه و الگویی از جمله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای انحراف جوانان و جذب آنها به سوی گروه‌های تکفیری استفاده می‌کنند.

شومان تصریح کرد: استفاده از نصوص دینی و تقطیع کردن متون دینی از سیاق آنها از سوی گروه‌های تروریستی به عنوان پوششی برای جنایات و توجیه خشونت‌های جریان‌های افراط‌گرا به کار می‌رود.

عالم اهل سنت مصر با انتقاد از حضور غیر متخصصان در رسانه‌ها و اظهار نظر در امور دینی اظهار داشت: مسیر صحیح برای شناخت دین مراجعه به اهل تخصص است اما متاسفانه برخی جاهلان به دلیل عدم توانایی در فهم نصوص دینی به میراث علمی اسلامی حمله‌ور می‌شود./981ب903/ر

ارسال نظرات