۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۳۴۱۵
با حضور مراجع و علما در قم؛

مراسم بزرگداشت شهادت آ‌یت الله مصطفی خمینی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند برومند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مراجع و علما در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
شهید آیت الله مصطفی خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند برومند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امشب با حضور مراجع و علما در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس گزارش، در این مراسم حضرات آیات سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی و همچنین نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضور داشتند.

همچنین آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و امام جمعه قم، آیت الله شریعتی نیاسر نماینده سابق خبرگان، حجت الاسلام والمسلمین ملکا رییس دفتر رهبر انقلاب در قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی دیگر از علما، مسؤولان و اقشار گوناگون مردم از دیگر حاضران بودند.

حاضران در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره شهید آیت الله مطصفی خمینی را گرامی داشتند و برای فرزند گرامی امام راحل علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و قم نقش مرحوم آیت الله مصطفی خمینی در به ثمر رسیدن انقلاب را مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به همراهی مرحوم حاج آقا مصطفی با حضرت امام، افزود: امام راحل مدتی زندان بودند و به ترکیه و عراق تبعید شدند که مرحوم حاج آقا مصطفی با همه دشواری هایی که وجود داشت همراه حضرت امام بودند.

وی  ادامه داد: شهادت حاج آقا مصطفی خمینی جرقه ای برای قیام مردم قم بود و بعد از آن هم برنامه های چهلم شهدا در شهرهای دیگر برگزار شد و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ایران را شاهد بودیم، عوامل متعددی در پیروزی انقلاب دخیل بوده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که در پیروزی انقلاب نقش داشت شهادت آیت الله مصطفی خمینی بود، مرگ حاج آقا مصطفی برای حضرت امام بسیار سنگین بود اما رهبر کبیر انقلاب در بیانیه ای این ضایعه را به عنوان یکی از الطاف خفیه خداوند متعال ذکر کردند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات