۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۳۳۴۱۹
امام جمعه موقت ایلام:

سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود

امام جمعه موقت ایلام گفت: باید برنامه های فرهنگی در تبلیغ و تبیین سبک زندگی اسلامی را در جامعه اجرا کرد و جوانان را به سمت و سوی مسجد که پایگاهی بزرگ در دین اسلام است، کشاند زیرا که مسجد کانون معارف الهی است.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ابوالفضل شهر ایلام اظهار داشت: یکی از بسترهای موفقیت نسب پاک و طهارت باطنی خانواده است که آثار آن را می توان در فرزندان و رفتار آنان مشاهده کرد.

وی افزود: در اصل فرزند نمادی از خانواده خود او است که در روایت آمده است فرزند وجود محض و خالص پدر است، او آینه ای است که می تواند پدر را در خود نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطر نشان کرد: نه تنها پدر و مادر در تربیت نقش دارند، دایی فرزند نیز نقش اساسی دارد در روایتی پیامبر اکرم(ص) می فرمایند؛ زمانی که می خواهید همسری برگزینید و از این طریق تولید نسل کنید به این نکته توجه داشته باشید که دایی به اندازه خود زن و شوهر در روحیات فرزند تاثیر گذار است پس باید دقت کرد و برای رسیدن به موفقیت به صورت گزینشی با فردی که دارای نجابت خانوادگی است ازدواج کرد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تاکید کرد: اگر انسان در این مسیر بی مبالاتی به خرج دهد با مشکلات فراوانی روبرو می شود و از همین جهت است که پیامبر اکرم ص فرمودند؛ از گیاه سبزی که بر زباله ها روییده است بپرهیزید سوال شد یا رسول الله مقصود از گیاه سبزی که بر زباله روییده چیست فرمودند زن زیبایی که در خانواده ناشایسته رشد کرده است.

وی اضافه کرد: البته اینکه برای موفقیت توجه به اصل و نسب ضروری است قاعده ای عمومی است که برای انتخابی با ضمانت بیشتر پیشنهاد می شود ولی مواردی هم پیدا می شود که همسر با اینکه شرافت کمی از ناحیه خانواده دارد خود برای تهذیب نفس تلاش فراوانی کرده است و می تواند عامل موفقیت در تربیت فرزندان باشد، اما اولا چنین کسانی در اقلیت هستند ثانیا شناسایی آنها ساده نیست پس برای اطمینان بیشتر باید به همان قاعدهی عمومی توسل کرد تا از ارامش و موفقیت بیشتری برخوردار بود.

این مدرس حوزه اضافه کرد: متاسفانه جرم و جنایاتی که در کشور وجود دارد اکثریت حاصل بی مبالاتی در انتخاب همسان و نیر تربیت فرزندان است که سبب می شود یک فرد جنایتکار رشد کند و پا در جامعه بگذارد.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: اسلام نسخه شفابخش و مسیر سعادتمندی افراد را نشان می دهد اگر طالب جامعه ای آرام و بدور از جرم و جنایات هستیم باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اسلامی را در خانواده نشر دهیم و با سبک زندگی غربی که حاصلی جز جرم و بزهکاری ندارد، مقابله کرد.

وی اضافه کرد: باید برنامه های فرهنگی در تبلیغ و تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه اجرا کرد و جوانان را به سمت و سوی مسجد که پایگاهی بزرگ در دین اسلام است، کشاند زیرا که مسجد کانون معارف الهی است./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات