۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۷۸۳
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

هم افزایی نهادهای دینی ضعیف است

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که نهادهای دینی یا هم افزایی ندارند و یا در این زمینه دچار ضعف هستند، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع این مشکل شد.
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی عصر امروز در نشست هم اندیشی «تولید و نشر محتوای دیجیتال اسلامی در فضای مجازی؛ ضرورت ها و راهکارها» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر در دفتر تبلیغات اسلامی کارهای خوبی از جمله راه اندازی سایت «بیان» صورت گرفته که حدود 57 هزار درس حوزه در آن بارگذاری شده است که بسیاری از اساتید این دروس نیز از دنیا رفته اند و علاقه مندان به این مباحث از هر کجای دنیا می تواند به این سایت دسترسی پیدا کنند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره کتابخوان همراه پژوهان گفت: کتابخوان پژوهان که حدود دو سال از فعالیت آن می گذرد، بخش عمده محتوای تولید شده در دفتر تبلیغات اسلامی را پوشش می دهد؛ همچنین محتوای سایر ناشران معتبر را نیز عرضه می کند و این کار خوبی بود که صورت گرفت.

وی بر لزوم پیگیری تولید محتواهای ویدئویی تبلیغی اشاره و تصرح کرد: بخش تولید ویدئوهای تبلیغی هم پیگیری شود و برای مبلغان علاقه مند در این راستا، کارگاه آموزشی برگزار شود که آموزش و توجه به این مسأله، تقویت شود.

وی به مشکلات موجود بر سر راه تولید محتواهای دینی در فضای مجازی پرداخت و افزود: فقدان مرکزیتی برای سازماندهی محتواهای دینی در فضای مجازی از جمله مشکلاتی است که باید در این راستا تدبیری صورت بگیرد؛ ضعف هم افزایی مشکل دیگری است که نهادهای دینی یا هم افزایی ندارند و یا این هم افزایی ضعیف است، اگر نهادها امر در کنار هم قرار نگیرند، فعالیت های چشمگیری صورت نمی گیرد اما در صورتی که هم افزایی صورت گیرد، کارها به خوبی پیش می رود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی درباره بی ثمر بودن سامانه شامد اظهار داشت: سامانه «شامد»(شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی محتوای دیجیتال) طرح خوب است اما این طرح ملی است و فضای مجازی مرزها را برداشته است و طرح شامد به کسی که می خواهد از محتوای سالم و معتبر مطمئن شود، کمک می کند اما عده ای با مشاهده نشان شامد در سایتی، دیگر به این سایت مراجعه نمی کنند.

وی با بیان این که فضای مجازی مرزی نگذاشته است، گفت: فلسفه راه اندازی کتابخوان همراه پژوهان این است که این کتابخوان و محتواهای آن در سطح جهانی عرضه شود اما در حال حاضر با وجود تحریم ها، این امکان وجود ندارد./822/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات