۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۷۸۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اربعین حسینی جلوه ای بی تکرار از همبستگی و انسجام شیعه و سنی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال برای حفظ اسلام ناب و آرمان های حسینی، مراسم اربعین حسینی را به یک اجتماع عظیم جهانی تبدیل شده است، گفت: امروز جامعه جهانی از چنین حضور باشکوه و بی نظیری اظهار تحیر و تعجب می کند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در دیدار اعضای ستاد اربعین شهرستان نکا با اشاره به این که عظمت اربعین حسینی امروز جهانی شده است، گفت: خداوند متعال به این روز ارزشمند چنان عظمتی داده که همه دنیا از چنان حضور بی نظیری متحیر هستند.

وی با بیان این که هیچ قدرتی جز قدرت الهی توانایی خلق چنین شکوه و عظمتی را نخواهد داشت، افزود: خداوند متعال برای نشان دادن حقانیت نهضت عاشورا و عظمت حسینی چنین شکوهی را در دنیای پر آشوب امروز خلق کرده است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که دست های پلید و شیطانی همواره تلاش کردند تا نهضت عاشورا از صفحه روزگار محو شود، تصریح کرد: اما علیرغم همه تلاش های قدرت های جهانی برای ضربه زدن به این قیام ماندگار، اما قدرت الهی مانع تحقق این توطئه دشمنان اسلام ناب شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال برای حفظ اسلام ناب و آرمان های حسینی، مراسم اربعین حسینی را به یک اجتماع عظیم جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه جهانی از چنین حضور باشکوع و بی نظیری اظهار تحیر و تعجب می کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز اجتماع عظیم اربعین حسینی به نمادی برای نمایش عزت و اقتدار جامعه اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان اسلام ناب یاد کرد و گفت:  علیرغم تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در این اجتماع عظیم، اما می بینیم این حضور هر ساله  در حال گسترش و عظمت بیشتری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجتماع عظیم اربعین حسینی تنها یک راهپیمایی ساده نیست، بلکه امروز به یک فرهنگ با عظمت در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: این راهپیمایی باعظمت یکی از بزرگترین رویدادهای دینی و فرهنگی جهان اسلام است که امروز به نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امت اسلامی در این رویداد با عظمت، عزت و اقتدار خود را به جهانیان نشان می دهند، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی فرصتی برای بیان عقاید راستین و اندیشه های پاک ملت مسلمان در برابر ظلم و استبداد مستکبران عالم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی جلوه ای بی تکرار از همبستگی و انسجام شیعه و سنی است که عشق و دلدادگی خود به آرمان ها و ارزش های حسینی را به تصویر می کشند، بیان داشت: شیعه و سنی با حضور دشمن شکن خود در راهپیمایی اربعین حسینی می خواهند جایگاه حقیقی اسلام ناب را به رخ جهانیان بکشند.

امام جمعه نکا با بیان این که دشمنی های بدخواهان اسلام ناب تا ضربه زدن به این اجتماع با عظمت نیز کشیده شده است، تصریح کرد: گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود بسیار تلاش کردند با ناامن کردن مسیر پیاده روی اربعین حسینی زمینه حضور کمرنگ مردم عاشق را فراهم کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور عاشقان حسینی پس از تهدید های دشمنان دین برای حضور در مراسم با عظمت اربعین حسینی کمتر نشد بلکه هر روز شاهد عظمت بیشتر این مراسم ارزشمند هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان در برابر عظمت امت اسلامی در راهپیمایی اربعین حسینی خوار و ذلیل شده اند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مسلمانان همواره با بصیرت و آگاهی و حضور میلیونی و عظیم در این همایش، توطئه ها و نقشه های دشمنان اسلام را نقش بر آب می کنند، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام ناب باید بدانند که تلاش ها و توطئه های آنها هیچ تأثیری در حضور با عظمت آنها در اجتماع عظیم اربعین حسینی نخواهد داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی با حضور در این راهپیمایی با عظمت پیام نهضت حسینی را به جهانیان ابلاغ می کنند، خاطرنشان کرد: امروز شیعه در سایه آرمان ها و ارزش های حسینی به قدرتی وصف ناشدنی در جهان دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز راهپیمایی اربعین حسینی از مذهب و آئیین فراتر رفته و تنها مختص شیعه نیست، ادامه داد: همه انسان های پاک نیت و آزاده از مسلمانان و شیعیان گرفته تا مسیحیان و غیر مسلمانان، در یک زمان و در یک مکان مقدس گرد هم می آیند و یک صدا امام خود را صدا می کنند و برای او عزاداری می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که این حضور با عظمت در راهپیمایی اربعین حسینی یک صدا شدن برای از بین بردن ظلم و استکبار از جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان از کشورهای اسلامی وحدت امت اسلامی است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دشمنان از برخی اختلاف نظرهای حاشیه ای مسلمانان برای ضربه زدن به آنها استفاده کردند، تصریح کرد: در چنین شرایط بحرانی شیعه و سنی باید با کنار گذاشتن هر گونه اختلاف سلیقه ای تنها به دنبال رسیدن به یک وحدت پایدار میان خود باشند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که علمای اسلام برای رسیدن به وحدت میان امت اسلامی رسالت سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: دشمن همواره تلاش کردند با طرح برخی مسائل، بستر جنگ های قومیتی را در منطقه فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز وضعیت و شرایط منطقه به هیچ عنوان مناسب نیست، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان دین با ایجاد و حمایت گروه های تروریستی کشورهای مسلمان منطقه را به ویرانه ای تبدیل کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با هوشیاری جمهوری اسلامی ایران و تشکیل جبهه مقاومت، توطئه های دشمنان در منطقه خنثی شد، خاطرنشان کرد: آمریکا و همپیمانان غربی و عربی اش در برابر جبهه مقاومت شکست سنگینی خوردند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که همه برنامه ها و سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها در منطقه شکست خورده است، تصریح کرد: آمریکایی ها پس از شکست های متعدد در منطقه امروز دست به رجزخوانی در برابر جبهه مقاومت به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زده است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات