۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۳۳۹۰۰
اربعین؛

پیاده روی اربعین خنثی کننده تبلیغات سوء دشمن علیه شیعیان است

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور گفت: امروز فضای تبلیغاتی گسترده ای علیه شیعیان شکل گرفته است و در این شرایط حضور جمعیت عظیم شیعیان و حتی اهل تسنن و مسیحیان و ایزدیان در مراسم اربعین حسینی خنثی کننده این تبلیغات سوء و منفی است.
حجت الاسلام علیرضا عطایی

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: زیارت اربعین از مؤکدات دین مبین اسلام بوده و از نشانه های مؤمن شمرده می شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تصریح کرد: امروز فضای تبلیغاتی گسترده ای علیه شیعیان شکل گرفته است و در این شرایط حضور جمعیت عظیم شیعیان و حتی اهل تسنن و مسیحیان و ایزدیان در مراسم اربعین حسینی خنثی کننده این تبلیغات سوء و منفی است.

وی در ادامه بیان داشت: آثار معنوی فراوانی برای زیارت اربعین ذکر شده و پیاده روی اربعین به منزله همنشینی با ملائکه است زیرا زائر اربعین مورد استقبال و بدرقه و دعای ملائکه بوده و تا آخر عمر خویش مورد عنایت ویژه فرشتگان قرار می گیرد و این امر در سرنوشت خود مؤمن و متعلقین وی اثرگذار است.

حجت الاسلام عطایی خاطرنشان کرد: یکی از آداب زیارت، شناخت مقصد است یعنی انسان باید بداند به سوی امام حسین (ع) حرکت می کند و باید از فرعیات چشم بپوشد.

این مسؤول مطرح کرد: همانطور که جسم زائر به سوی زیارت سیدالشهدا (ع) حرکت می کند، سیره و سبک زندگی و اخلاقش نیز باید به سمت سیره امام حسین (ع) متمایل شود و از این سیره ارزشمند و گرانبها الگوبرداری کند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تأکید کرد: عاشورا را باید زنده نگه داشت و این زنده نگه داشتن، سیره علمای بزرگ دین بوده و اثر تکوینی در عالم دارد.

حجت الاسلام عطایی در پایان عنوان داشت: سیره علمای بزرگ دین افزون بر احیای شعائر دین و اربعین و برگزاری مراسمات و زیارت و پیاده روی، شامل خدمت به زوار و محبان امام حسین (ع) نیز هست و بر همین اساس مردم مشتاقانه پذیرای زائران اربعین هستند./8571/ت302/ب1

ارسال نظرات