۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۳۳۹۰۲

بودایی‌های تندرو مانع از ورود نیروهای امدادی به اردوگاه مسلمانان روهینگیا شدند

در حالی که سازمان ملل نسبت به گسترش خشونت ها در استان راخین هشدار داده، بودایی‌های تندرو مانع از ورود نیروهای امدادی به اردوگاه های مسلمانان روهینگیا در این استان بحران زده شده‌اند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، بودایی های تندرو روز گذشته به نیروهای امدادی اجازه ندادند تا وارد اردوگاه های مسلمانان روهینگیا در استان راخین شوند.

از 25 اوت تاکنون که موج تازه خشونت ها در میانمار آغاز شده، حدود 600 هزار مسلمان به سوی مرزهای بنگلادش گریخته اند.

سازمان ملل اقدامات سرکوب گرایانه ارتش و نیروهای امنیتی میانمار در استان راخین را پاکسازی قومی دانسته ولی میانمار این اتهامات را رد کرده است.ارتش میانمار مدعی است که در حال مقابله با تروریست هاست.

یک فعال حقوق بشر در میانمار در این باره تاکید کرد: گروهی متشکل از 10 تبعه میانماری که برای یک نهاد کمک رسان بین المللی فعالیت می کنند، از سوی بودایی های تندرو اجازه ورود به اردوگاه آوارگان روهینگیا در استان راخین را پیدا نکرده اند.

ارسال کمک های غذایی برای مسلمانان گرفتار شده در استان راخین با تاخیرهای زیادی صورت می گیرد و ارسال این کمک ها تنها پس از بازرسی بودایی ها، امکان پذیر خواهد بود.

بودایی ها بارها نهادهای بین المللی و سازمان های غیر دولتی را متهم به حمایت از مسلمانان روهینگیا کرده اند.

نیروهای امدادی و کارکنان سازمان ملل نسبت به تشدید خشونت ها و بی خانمان شدن تعداد بیشتری از مسلمانان روهینگیا هشدار می دهند. سازمان ملل هشدار داده است تا در صورت متوقف نشدن خشونت ها در استان راخین، تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا با قایق به سوی مالزی و تایلند حرکت خواهند کرد و این مساله موجب بروز بحران تازه ای در خلیج بنگال خواهد شد.

اتفاقات روز چهارشنبه تازه ترین مورد از موانع متعددی است که سازمان های کمک رسان بین المللی در استان راخین با آن روبرو شده اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات