۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۳۴۰۵۷

تنگ تر شدن محاصره مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی با شهرک سازی در حال تنگ تر کردن محاصره مسجد الاقصی است.
مسجدالاقصی بیت المقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین رویدادهای مروبوط به سرزمین های اشغالی فلسطین به شرح زیر است:

تنگ تر شدن محاصره مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی در راستای اجرای سیاست یهودی سازی کامل قدس اشغالی و تنگ تر کردن محاصره این شهر به ویژه مسجد الاقصی به ساخت واحدهای جدید مسکونی برای صهیونیستها در منطقه جبل المکبر واقع در جنوب این مسجد اقدام کرده است.

همچنین با توجه به روند شتابان احداث شهرکهای (صهیونیست نشین) در شهر مقدس قدس، شهرداری رژیم صهیونیستی در این شهر اشغالی تلاش می کند بیش از 176 واحد مسکونی جدید برای توسعه شهرک صهیونیست نشین نوف عتسیون در جبل المکبر که بر روی اراضی فلسطینیان ساخته شده است بسازد.

سلیمان شقیرات رییس کمیته دفاع از اراضی جبل المکبر گفت:« 176 واحد جدید قرار است ساخته و در آینده نیز بیش از 130 واحد ساخته شود.»

جبل المکبر یکی از مناطقی است که اشغالگران تلاش می کنند شهرک نشینان خودشان را در آن با ساخت صدها واحد مسکونی جدید در مرکز این منطقه تقویت کنند چرا که موقعیت راهبردی دارد و به مسجد الاقصی مشرف است.

یورش به شرق خان یونس

­نظامیان صهیونیست به شرق خان یونس در جنوب نوار غزه یورش بردند.

شاهدان گزارش دادند نظامیان صهیونیست با چهار دستگاه بولدوزر به شرق شهرک خزاعه در شرق خان یونس یورش بردند و اقدام به تخریب زمین های کشاورزی ساکنان این منطقه کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین ازغزه، شناورهای جنگی گارد ساحلی رژیم صهیونیستی نیز به طرف قایق های ماهیگیران فلسطینی در‌ آبهای شمال نوار غزه تیراندازی کردند.

منابع محلی گزارش دادند شناورهای جنگی گارد ساحلی رژیم صهیونیستی صبح امروز به طرف ماهیگیران و قایق های آنان در آبهای شمال نوار غزه به شدت تیراندازی و از فعالیت آنان جلوگیری کردند.

در این حمله به فلسطینی ها آسیبی نرسید اما مجبور شدند به طرف ساحل برگردند.

سازمان ملل: رژیم صهیونیستی اشغالگر غیرقانونی سرزمین های فلسطینی

پایگاه اینترنتی نیوز دی نوشت: گزارش این هفته سازمان ملل نشان می دهد تل آویو به علت تسلط بر سرنوشت فلسطینی ها، حقوق بشر را نقض می کند.

این پایگاه اینترنتی نوشت: مایکل لینک گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور رژیم صهیونیستی، این رژیم را به عنوان اشغالگر غیرقانونی سرزمین های فلسطینی نام برده است.

مایکل لینک -گزارشگر ویژه اوضاع حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین- که یافته های خود را در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در منهتن ارائه کرد، گفت«این طولانی ترین اشغال نظامی در دنیای مدرن است که هیچ نشانه ای از پایان آن نیز به چشم نمی خورد. نقش رژیم صهیونیستی به عنوان یک اشغالگر در سرزمین فلسطین -کرانه باختری، شرق بیت المقدس و غزه -غیرقانونی است.»

وی تاکید کرد از سازمان ملل دستمزد نگرفته و براساس تحقیقاتش به این نتیجه گیری رسیده است.

علیه انگلیس در سراسر جهان تظاهرات خواهیم کرد

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از نبیل شعث مشاور سیاسی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: اظهارات ترزا می نخست وزیر انگلیس درباره بیانیه بالفور باعث تنش در روابط رام الله و لندن می شود.

وی در گفت‌وگو با المیادین افزود: ما علیه این بیانیه در برابر سفارتخانه های انگلیس در سراسر جهان تظاهرات خواهیم کرد.

وی گفت: ما به دنبال شکایت از انگلیس در دادگاه های این کشور و همچنین دادگاه های بین المللی به دلیل نقش این کشور در آواره کردن ملت فلسطین هستیم.

نیل شعث بیان داشت: فعالیت های گسترده ای علیه انگلیس آغاز خواهد شد تا این کشور از نقش خود در بیانیه بالفور عذرخواهی کند.

وی تاکید کرد: از انگلیس می خواهیم کشور فلسطین را به پایتختی قدس شرقی و بر اساس مرزهای سال 1967 به رسمیت بشناسد.

محکومیت ساخت شهرک

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب تصویب ساخت 176 واحد مسکونی صهیونیستی را در شرق بیت المقدس محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «الشرق الاوسط»، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب اقدام دولت رژیم صهیونیستی را در تصویب ساخت 176 واحد مسکونی داخل یکی از محله های فلسطینی در شرق بیت المقدس اشغالی محکوم و تاکید کرد این تصمیم رویکرد دولت رژیم صهیونیستی را در به چالش کشیدن اراده بین المللی و از بین بردن هر گونه تلاش در مسیر تحقق راه حل دو کشور نشان می دهد./۸۴۷/ب۹۰۴/ف

ارسال نظرات