۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۳۴۰۶۴

اشک تمساح واشنگتن درباره سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار

وزیر خارجه آمریکا تنها با ابراز نگرانی از اقدامات خشونت‌بار علیه مسلمانان، از فرمانده ارتش میانمار خواست تا در پایان دادن به جنایت ها علیه اقلیت روهینگیا از دولت کشورش حمایت کند.
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا مدعی است در تماس تلفنی با همتای میانماری خود درباره وضعیت انسانی و اقدامات خشونت‌بار علیه اقلیت روهینگیا در میانمار ابراز نگرانی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا که کشورش آغازگر جنگ های متعددی بوده و غیرنظامیان زیادی را در سراسر جهان به قتل رسانده است، با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: تیلرسون از ژنرال «مین اونگ هلانگ» (Min Aung Hlaing) فرمانده کل ارتش میانمار خواسته است که از دولت کشورش برای پایان دادن به این خشونت ها حمایت و امکان بازگشت ایمن مسلمانان روهینگینا را فراهم کند.

گفتنی است، از ۲۵ آگوست سال جاری میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آن ها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات