۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۳۴۰۸۸
مسؤول بسیج مدرسه علمیه حقانی:

هدف آمریکا و اروپا محدود کردن قدرت موشکی و کاهش حضور مقتدرانه ایران در منطقه است

سلیمانی گفت: هدف اروپا و آمریکا یکی است و هردو به تصریح مقامات خودشان به دنبال امتیازات بیشتر و محدود کردن قدرت موشکی و کاهش حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در مسائل منطقه هستند که یکی با قلدر مآبی و ابزار تحریم و دیگری با ژست دفاع از برجام و ابزار مذاکره وارد این صحنه شده اند.
برجام و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد سلیمانی مسؤول بسیج طلاب مدرسه علمیه حقانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که دو نفر از دولتمردان دوبار در تاریخ جمهوری اسلامی مسؤول پرونده هسته ای ایران بوده اند، گفت: مدتی در زمان دولت اصلاحات از سال 82 تا 84 بوده و دیگری از سال 92 تاکنون است.

وی افزود: در دور اول مذاکرات، دولت اصلاحات با شعار گفتگوی تمدن ها و تنش زدایی با کشورهای استکباری و شکستن دیوار های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تصمیم به مذاکره با کشور های اروپایی بر سر حل مسأله هسته ای ایران گرفت که نهایتا به بدعهدی و تضییع حقوق مسلم صلح آمیز هسته ای ملت ایران ختم شد.

سلیمانی اظهار داشت: همان برهه رئیس تیم مذاکره کننده در نامه ای به البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی وقت بعد از ذکر اقدامات انجام گرفته توسط ایران در مذاکره با اروپایی ها اعتراف کرد که «متاسفانه در مقابل اگر نگوییم هیچ، ایران مابه ازای بسیار اندکی دریافت کرد و بارها اقدامات اعتمادساز خود را افزایش داد اما تنها در عوض آن، با قوله ای انجام نشده و درخواست های بیشتر روبه رو شد»

وی ادامه داد: بعد از این که آقای رییس جمهور دست خالی از میدان مذاکره با اروپایی ها بیرون آمد و در مقابل آن ها به مدت چند سال درب صنعت هسته ای کشور را تخته کردند، بهانه گیری ها آغاز شد و تیم مذاکره کننده برای توجیه شکست خود انگشت اتهام را به سمت نظام دراز کردند و اعلام کردند علت شکست ما این بود که نظام، به ما اجازه مذاکره با آمریکا را نداد.

مسؤول بسیج مدرسه علمیه حقانی ابراز داشت: عده ای معتقد بودند توافق بدون حضور کدخدا امکان ندارد و اعلام می کردند مثل مذاکره با آمریکا مثل بنز سواری است و مذاکره با اروپا  شبیه پیکان سواری و اگر بخواهیم به مقصد برسیم باید سوار بنز شویم نه پیکان.

وی عنوان کرد: در بار دوم  از پیش از آغاز به کار دولت یازدهم یعنی در حدود 5 سال پیش آقای روحانی با شعار رفع تحریم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال مردم در کارزار انتخاباتی وارد شد و اعتماد مردم را به هر شکل ممکن جلب کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور علم ارتباط با دنیا که منظورشان از دنیا  هم تنها آمریکا بود را بلند کرد و در باغ سبز به مردم نشان داد، حال بگذریم که تا چه حد به این وعده ها و شعار های انتخاباتی عمل شده یا نشده است، به هر حال در دوره جدید توانستند با کدخدای ده سر یک میز بنشینند و به قول شخص آقای روحانی بنز سواری کنند. دیگر هیچ بهانه ای برای شکست و به سر انجام نرسیدن توافقات وجود نداشت چرا که هم اروپا و هم آمریکا سر میز مذاکرات حاضر بود.

وی اضافه کرد:  بعد از یک دوره مذاکرات طولانی نهایتا دولت با حمایت برخی از اشخاص خاص بدون اعتنا به گزارش کمیسیون ویژه برجام در عرض 20 دقیقه برجام را در صحن علنی مجلس تصویب و بار دیگر با ذوق زدگی تمام پیش از طرف های مقابل شروع به اجرای توافق کرد.

مسؤول بسیج مدرسه علمیه حقانی با اشاره به عدم نتیجه مذاکرات هسته ای گفت: نتیجه مذاکرات این شد که هم قلب راکتور اراک را با بتن پر کردند هم ذخایر اورانیوم غنی شده را از  11 تن به 300 کیلو رساندند هم سانتریفیوژ های پیشرفته را انبار کردند، هم فردو به حالت نیمه تعطیل کشانده شد و هم بیش از 10 مورد محدودیت های دائمی را پذیرفتند،دانشمندان هسته ای و همکاران شهید احمدی روشن و علیمحمدی را خانه نشین کردند. اما در مقابل چه شد؟

وی افزود: نه تنها عملا تحریمی برطرف و نه  تنها مشکلات بانکی ما حل نشد و گشایش اقصادی حاصل نشد بلکه روز به روز تحریم های جدیدی مثل تحریم های ویزایی، تحریم های موشکی و تحریم خطرناکی به نام کاتسا یا همان مادر تحریم ها به لیست تحریم های گذشته اضافه شد.

سلیمانی با بیان این که گستاخی آمریکا به جایی رسیده که ملت ایران را ملتی تروریست می خواند، اظهار داشت: آمریکا سپاه پاسداران را جزء سازمان های تروریستی معرفی و تحریم های بی سابقه ای را علیه سپاه اعمال کرد و با بی شرمی تمام با به کار بردن واژه جعلی خلیج عربی هویت ملی مردم ایران را زیر سؤال برد.

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور آیا معنای فتح الفتوح این است؟ مسؤولان باید بابت به هدر دادن  حداقل 5 سال از سرمایه ها و فرصت های غیرقابل بازگشت کشور حتما پاسخ قانع کننده ای داشته باشند، رهبر معظم انقلاب زمانی که فرمودند من به مذاکره با امریکا خوشبین نیستم حال و روز این روزهای کشور را پیش بینی کرده بودند اما آقای رییس جمهور اعلام کرد من به مذاکره با امریکا خوش بین هستم.

مسؤول بسیج مدرسه علمیه حقانی ابراز داشت: امروز هم که صدق وعده های قرآنی و نصایح رهبری و دلسوزان نظام روشن شده باز هم عده ای زمزمه اعتماد به اروپا را بلند کرده اند. ما بر سر مسأله امنیت و اقتدار نظامی که ناموس یک ملت به حساب می آید سر سوزنی با احد الناسی بحثی نداریم، ملت ایران هرگز اجازه نخواهند داد که دشمن برای برد موشک های ما یا حمایت از مظلومین ملت های منطقه تعیین تکلیف کند.

وی عنوان کرد: خود آقای رییس جمهور اعلام کرده که اروپا بدون اجازه امریکا توانایی فروش حتی یک هواپیمای ایرباس را به ما ندارد، پس چرا دوباره سخن از مذاکره با اروپا به میان آمده است، شما چه بخواهید به توافقی پایبند بمانید که تنها اروپا آن را به رسمیت می شناسد و چه بخواهید مذاکره با اروپا را از سر بگیرید به اعتراف خودتان  سرانجامی نخواهد داشت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: هدف اروپا و آمریکا یکی است و هردو به تصریح مقامات خودشان به دنبال امتیازات بیشتر و محدود کردن قدرت موشکی و کاهش حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در مسائل منطقه  هستند که یکی با قلدر مآبی و ابزار تحریم و دیگری با ژست دفاع از برجام و ابزار مذاکره وارد این صحنه شده اند.

وی اضافه کرد: همه ما می دانیم که این کشور های استکباری بعد از تعطیلیِ صنعتِ هسته ای به محدود کردن نقش منطقه ای ایران و نفوذ به مراکز نظامی راضی نخواهند شد و تنها کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بسته اند  و جز این هیچ چیز قانعشان نخواهد کرد.

مسؤول بسیج مدرسه علمیه حقانی با بیان این که مسؤولان نباید فریب بازی دروغین دشمن را بخورند، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نگاه مسؤولان باید به ظرفیت های درون کشور و اعتماد آن ها باید به خدا و جوانان و متخصصین داخلی معطوف باشد./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات