۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۳۴۰۹۰
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

ویژگی بارز نظام اسلامی مطالبه‌گری مردم از دولت است

امام جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری مردم در امور سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی، مردم را ناظران عملکرد دولت در نظام اسلامی توصیف کرد.
شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های امروز نماز جمعه بر اهمیت نظام سیاسی سالم، نظام قانونی آگاه و جلوگیری از ترویج فساد سیاسی به عنوان عوامل اصلی تامین رفاه، گسترش ارزش‌های اخلاقی و تربیت نسل‌های بهتر تاکید کرد.

شیخ قبلان با اشاره به نقش طبقه مردمی در تشکیل اساس برنامه‌های سیاسی افزود: عدالت فرمانروایان با گرایش به طبقه مردمی و دوری از منافع سیاسی تحقق می‌یابد. تبعیض نژآدی، منطقه‌ای، سیاسی و قشربندی مردم سبب شده تا مردم لبنان به مردمی در حاشیه تبدیل شوند.

وی با بیان وظیفه مردم در نظام سیاسی اسلامی خاطر نشان کرد: در ساختار سیاسی اسلامی مردم ناظران عملکرد دولتمردان، سدی محکم در برابر فساد و تبعیض و احیاگران حقوق شهروندی خود در برابر هرگونه تعدّی و دست درازی هستند زیرا خداوند مطالبه‌گری را بر مردم واجب گرداند.

خطیب مسجد امام حسین(ع) منطقه برج البراجنه بیروت اظهار داشت: مردم باید مطالبات سیاسی، اجتماعی و تربیتی خود را به شیوه‌ای صحیح پیگیری کنند و در این مسیر هیچ تفاوتی میان حاکم و محکوم و یا فقیر و غنی نیست. نباید در جامعه اسلامی شاهد نابودی آرزوها، غارت ثروت‌ها و سرکوب افکار و اندیشه‌ها باشیم.

شیخ قبلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه منطقه حی السلم ضاحیه جنوبی ادامه داد: سیاست اهمال، فساد و ناکامی اجتماعی مسؤول اوضاع بحرانی تمامی مناطق محروم لبنان از بعلبک، هرمل تا ضاحیه جنوبی است.

عالم شیعی لبنان همچنین با انتقاد از برخی اهانت‌ها به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تصریح کرد: سید حسن نصر الله نماد وحدت و آشتی ملی، سید آزادگان و رهبر استقلال کشور است. اگر امروز کشوری، منطقه‌ای به نام لبنان، کرامتی، قانونی و منافعی معنا دارد به دلیل تلاش‌ها و آینده نگری سید حسن نصرالله است.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه با بیان رخدادهای شمال عراق گفت: پروژه جدایی کردستان همانند تاسیس اسرائیل جدید است. نباید به ترکیه اعتماد کرد زیرا کسی که با سرنوشت کشوری مانند سوریه بازی می‌کند کشور قابل اعتمادی نیست. مردم عراق تنها ضامن حفظ امنیت و ثبات کشورشان هستند./981/ب901/ر

ارسال نظرات