۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۳۴۰۹۶
امام جمعه ارومیه:

مسؤولان به مشکلات بخش کشاورزی رسیدگی کنند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر رسیدگی مسؤولان به مشکلات بخش کشاورزی برای رونق اقتصادی در این بخش، گفت: در معاملات اجتماعی رعایت انصاف یک اصل است که کارخانه داران در برخورد با کشاورزان باید آن را رعایت کنند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی و پیاده روی زائران کربلا در این ایام، اظهار داشت: متأسفانه شاهد برخی انتقادهای بی جا در خصوص این مراسم بزرگ دینی هستیم.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی نمایش عظمت و قدرت امت اسلام است، گفت: برخی دانسته یا نداسته این مراسم بزرگ را مورد انتقاد قرار داده اند و گاهی نیز اصل پیاده روی را نقد می کنند در حالی که در روایات اسلامی به این مهم بسیار تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اربعین حسینی نماد اتحاد جهان اسلام دانست و گفت: زائر اربعین هر قدمی که بر می دارد برای او هزاران حسنه ثبت می شود و گناهانش در درگاه الهی بخشیده می شود، بنابراین نباید از این اجتماع عظیم غفلت کرد و انتقاد منتقدان بی اساس و غیر معقول است.

وی اربعین حسینی را مجمع عشاق حسینی در کربلا خواند و افزود: این اجتماع بزرگ و عزاداری عظیم پوزه دشمنان به ویژه آمریکا را بر زمین خواهد زد و بار دیگر شاهد شکست توطئه های دشمنان خواهیم بود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: برخی برای خوشگذرانی، سفر های اروپایی و امورات غیر لازم میلیون ها تومان هزینه می کنند اما در برابر حمایت از موکب های حسینی و عزاداری حسینی جبهه می گیرند و تمسخر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کشاورزان منطقه بر رسیدگی به این امورات تأکید کرد و گفت: کارخانه داران در خرید محصولات کشاورزان منصفانه عمل کنند و محصولات را به قیمت مناسب خریداری کنند تا رغبت در امر کشاورزی از میان نرود.

وی با بیان اینکه مسؤولان به ویژه استاندار محترم به این امر اهتمام ویژه داشته باشد تا شاهد قطع درختان از سوی کشاورزان به جهت عدم ارزش نهادن به فعالیت آنها نباشیم، گفت: بهبود معیشت و وضعیت زندگی کشاوران مد نظر مسؤولان باشد.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر رعایت انصاف و ترحم جمعی، تصریح کرد: اگر انصاف در معاملات اقتصادی رعایت نشود دچار مشکل خواهیم شد چنان که امروز نیز جامعه از همین مسأله رنج می برد، رعایت حال یکدیگر در کاهش مشکلات اقتصادی و معاملات تأثیر گذار است.

وی با اشاره به حوادث مربوط به مدرسه راه شهدا در منطقه اسلام آباد ارومیه، خاطرنشان کرد: برخورد مناسب و قاطع مسؤولان را به دلیل تخلف صورت گرفته در این مدرسه را خواستاریم،

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با انتقاد از عکس العمل یک عده در برابر این تخلف، گفت: عده ای با سوء استفاده از این شرایط اقدام به آسیب رساندن به اموال عمومی و حق الناس کردند که لازم است به این مسأله نیز رسیدگی شود.

وی با تأکید بر حفظ اتحاد و انسجام در میان جامعه، گفت: مردم ترک و کرد و شیعه و سنی با اتحاد با یکدیگر اجازه این سوء استفاده ها را نخواهند داد، رسیدگی به این موضوعات باید قانونی باشد و قانون نیز باید قاطعانه با این تخلفات برخورد کند./۸۵۴۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات