۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۴۱۲۶

واکنش امام جمعه کاظمین به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به عراق

امام جمعه کاظمین خاطرنشان کرد که هیچ کسی حتی وزیر امور خارجه آمریکا حق ندارد بدون اطلاع قبلی و به صورت مخفیانه وارد عراق شود.
حجت الاسلام شیخ جواد الخالصی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جواد الخالصی امام جمعه کاظمین در خطبه‎های نماز جمعه این هفته از اقدام دولت عراق برای مدیریت بحران اقلیم کردستان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تایید همه پرسی جدایی اقلیم کردستان بزرگ‎ترین خیانت افرادیست که به همراه اشغالگران آمریکایی وارد عراق شدند.

وی افزود: فتنه تجزیه عراق مردم کرد و منطقه را در آتش خود می‎سازند و هیچ سودی برای طرف‎های مختلف ندارد.

امام جمعه کاظمین تصریح کرد: دولت باید با کردهای مخلص و وفادار به عراق همکاری کند تا خیانت کاران، خودفروختگان و نفوذی‎ها از این کشور حذف شوند.

وی با بیان اینکه وحدت عراق یک امر مقدس و ثابت است که هیچ شخصی حق بازی با آن را ندارد، خاطرنشان کرد: وحدت ملی در این کشور مقدمه‎ای برای پیشرفت عراق است.

حجت الاسلام الخالصی خواستار احترام کشورهای مختلف به وحدت عراق شد و گفت: اگر ملت عراق به اسلام اصیل محمدی (ص) تمسک و از جاهلیت و تعصبات جاهلی دوری کنند، بسیاری از مشکلات آنان حل و فصل می‎شود.

وی به سفر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به عراق واکنش نشان داد و گفت: هیچ کسی حتی وزیر امور خارجه آمریکا حق ندارد که به صورت مخفیانه و بدون اطلاع قبلی وارد خاک عراق شود./994/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات