۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۳۴۱۶۶
امام جمعه نجف عراق:

شرط بهبودی روابط عراق و عربستان بازسازی قبور ائمه بقیع است

امام جمعه نجف اشرف ضمن استقبال از بهودی روابط عراق و عربستان خاطرنشان کرد که شرط از سرگیری این روابط باید بازسازی قبور ائمه بقیع (ع) باشد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه زهرا (س) برگزار شد، پیشروی سریع و پیروزی‎های اخیر رزمندگان در مناطق عملیاتی «القائم» و «راوة» و سقوط آخرین دژه‎های داعش را به مردم، اعضای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی تبریک گفت.

وی یورش به برخی از سفارتخانه‎های عراق در برخی از کشورهای اروپایی طی چند روز گذشته را یک تلاش بیهوده توصیف کرد و اظهار داشت: طرح تقسیم عراق به یک رویا تبدیل شده است و دیگر کسی به آن فکر نمی‎کند.

امام جمعه نجف اقدام دولت در قرار دادن شرط لغو کامل همه‎پرسی قبل از شروع گفت‎وگو با مسؤولان اقلیم کردستان را یک اقدام صحیح توصیف کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه سران و اعضای احزاب کرد خواهان برکناری مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان هستند ما نیز زمانی باید گفت‎وگو با اقلیم کردستان را آغاز کنیم که همه‎پرسی لغو شده باشد.

وی ادعای بی اساس برخی از مسؤولان اقلیم کردستان علیه رهبران و فرماندهان بسیج مردمی را بی اساس دانست و بیان داشت: حمله موشکی پیشمرگ به نیروهای عراقی را محکوم می‎کنیم و خواهان رسیدگی قانونی به این مساله هستیم.

امام جمعه نجف از افزایش روابط عربستان و عراق استقبال کرد و گفت: تا زمانی که قبور ائمه بقیع به علت افکار وهابی‎ها خراب باشد، امکان موفقیت در روابط دو کشور و بهبود مناسبات وجود ندارد.

وی تاکید کرد که عربستان پس از آنکه از سرنگونی و تجزیه عراق ناامید شد به فکر بهبودی روابط با عراق افتاده است.

حجت الاسلام قبانچی تحریم جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که آمریکا در حالی حزب الله را تحریم می‎کند که هیچ گونه تحریمی علیه جریان‎های تروریستی و رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکنون اعمال نکرده است.

وی زیارت اربعین حسینی را یک حرکت جهانی خواند و گفت: زائران بسیاری از کشورهای مختلف نظیر ایران، کویت و الجزایر با پای پیاده به زیارت سید الشهدا (ع) می‎آیند که این مساله نشان دهنده یک تحول جهانی است./994/ب901/ف

ارسال نظرات