۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۳۵۲۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مسؤولان هیئات مذهبی با آینده‌نگری از بین جوانان کادرسازی کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید مسؤولان هیئات و تشکل‌های مذهبی با آینده‌نگری اقدام به کادرسازی از بین جوانان کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با منتخبان اعضای شورای هیئات مذهبی، بر اهمیت میدان دادن به جوانان در هیئات مذهبی تأکید کرد و گفت: باید مسؤولان هیئات و تشکل‌های مذهبی با آینده‌نگری اقدام به کادرسازی از بین جوانان کنند.

وی افزود: مسؤولان هیئات مذهبی با میدان دادن به جوانان مؤمن و انقلابی در هیئات مذهبی برای آینده کادرسازی کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسؤولان هیئات مذهبی افزون بر میدان دادن به جوانان که اهمیت زیادی دارد، باید برنامه‌های هیئات را فقط به ایام دهه اول محرم محدود نکنند و مناسبت‌های دیگر را هم در طول سال برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: گاهی اوقات مشاهده می‌شود بعد از پایان ایام عزاداری محرم و صفر و شروع ماه ربیع‌الاول هنوز مساجد و هیئات مذهبی سیاه‌پوش بوده و هیچ اقدامی برای برگزاری جشن ولادت پیامبر (ص) نمی‌شود که این مسأله از نقاط ضعف است.

برگزاری ۴۰ جلسه گفتمان دینی در مدارس خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: گفتمان دینی یکی از شیوه‌های بسیار نو برای ایجاد ارتباط، تعامل و تبادل اطلاعات است.

وی اضافه کرد: برنامه گفتمان دینی یکی راهی برای پاسخگویی چهره به چهره و مستدل به سؤالات و شبهات دینی و نیازهای فکری و فرهنگی گروه‌های مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: برنامه گفتمان دینی با هدف ایجاد فضاهای مناسب با ارائه مدل کاربردی به فرهنگ‌سازی اندیشه ورزی برای مدارس طراحی شده و در این برنامه کمک به رشد فرهنگی و فکری مدارس به‌عنوان یکی از محورهای فرهنگ‌سازی در جامعه مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: در این راستا در استان از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 40 جلسه گفتمان دینی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب، مهارت‌های زندگی و سواد رسانه‌ای در استان برگزار شده و بیش از هزار نفر از دانش آموزان در مقطع متوسطه در این گفتمان‌ها شرکت داشته‌اند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات