۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۳۵۳۰۸
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

حوزه های علمیه بر پایه مرجعیت و ولایت استوار هستند/ خدمت به مردم راز بقای حوزه های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حوزه های علمیه بر پایه مرجعیت و ولایت استوار هستند، گفت: نهاد حوزه جایگاه رفیعی دارد؛ به گونه ای که رهبر معظم انقلاب هر بار که از حوزه سخن می گویند، از مرجعیت به عنوان قله‌های بلند علمی یاد می کنند.

 آیت الله اعرافی
مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان مرکزی مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان مرکزی مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان مرکزی مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان مرکزی آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک با حضور مسؤولان برگزار شد، بیان کرد: امروز در مراسم تکریم حجت الاسلام حسینی پور هستیم که سوابق ذرخشانی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: اخلاص، تلاش، کمالات و فضایل حجت الاسلام حسینی پور بسیار زیاد است؛ از این رو همه باید قدردان چنین روحانیان شایسته و فرهیخته ای باشیم، از ایشان و خانواده معزز و معظمشان تشکر و قدردانی می کنم و برایشان در سنگری دیگر آرزوی توفیق دارم.

آیت الله اعرافی افزود: امروز حجت الاسلام سپاسی مسؤولیت مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی را بر عهده می‌گیرند که سوابق و خدمات ایشان نیز بسیار زیاد است و  از اساتید سطوح عالی و برجسته حوزه علمیه هستند.

ولایت فقیه نهادی برخاسته از حوزه و مرجعیت است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه از شهرهای استان، مسؤولان، دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی به ویژه نهادهای حوزه‌ای انتظار می رود که در  کنار یکدیگر حوزه ها را به سطح قوی تری برسانند، گفت: امیدواریم مسیر حوزه ها در جهت ارتقا و رسیدن به سطوح بالاتر سوق پیدا کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه بر پایه مرجعیت و ولایت استوار هستند، تشریح کرد: نهاد حوزه جایگاه رفیعی دارد و رهبر معظم انقلاب هر بار که از حوزه سخن می گویند، از مرجعیت به عنوان قله‌های بلند علمی یاد می کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این نکته که ولایت فقیه نهادی برخاسته از حوزه و مرجعیت است، بیان کرد: ولایت فقیه که منشأ تحولات بزرگی در ایران و جهان شده است از ارکان روحانیت و حوزه به شمار می آید.

آیت الله اعرافی  با بیان این که حوزه برآمده از متن مردم مومن، معتقد، انقلابی و شریف جمهوری اسلامی ایران است، تشریح کرد: افتخار حوزه علمیه این است که همیشه در خدمت دریای مواج و خروشان مردم شریف و معتقد است.

ملت ایران اسلامی پرچمدار معارف اسلامی در جهان هستند

وی افزود: مردم ما می‌دانند که روحانیت پاک در خدمت آن هاست و روحانیت اصیل آن است که در همه احوال و شرایط در کنار مردم و غمخوار آن ها باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این نکته که ملت بزرگ ایران به شایستگی و با آغوش باز از معارف اسلام و معارف ناب اهل بیت(ع) استقبال کردند، اظهار داشت: امروز ملت ایران پرچمدار معارف اسلامی در جهان هستند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که امروز قطب تفکر اسلامی و اهل بیت(ع) ایران اسلامی است، بیان کرد: امروز بزرگترین پایگاه حوزوی که در جهان نور افشانی می کند ایران اسلامی و قم بزرگ است و ریشه های آن در  استان مرکزی از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفته است.

حوزه های علمیه برنامه معارف دینی را در میان جوانان طراحی کنند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که  خدمت به مردم راز بقای حوزه های علمیه است، گفت: ملت ولایت را پذیرفته و معارف الهی را در سینه های خود جای داده اند و سبب گسترش حوزه‌ها شده اند.

آیت الله اعرافی افزود: انتظاری که امروز از حوزه‌ها می‌رود این است که با نگاهی راهبردی و آینده نگر  برنامه های اساسی و دقیقی برای تبیین معارف دینی در میان جوانان طراحی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: حرکت حوزه‌ها، مدارس و نهادهای فرهنگی باید منظم و هماهنگ باشد، حرکت منظومه وار، نظام وار و جبهه‌ای می تواند اقدامات بزرگ را آسان کند.

پیگیری مسائل مربوط ارتقای علمی استان مرکزی

آیت الله اعرافی اظهار داشت: مسائل ارتقای علمی استان مرکزی در فرآیند جدید مدیریت طراحی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود:ما باید به زمانی باز گردیم که در استان ها چندین درس خارج مانند بحث های کلان، فلسفه و اعتقادات وجود داشت.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: آموزش های مهارتی و کاربردی باید مجهز به ارزش‌هایی شوند که بتوانند کالای خود را به جهان و جوان امروز عرضه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این نکته که حوزه علمیه استان مرکزی ظرفیت بین المللی شدن را دارد، بیان کرد: با حمایت حجت الاسلام سپاسی طلابی از  کشورهای گوناگون در آشتیان مشغول به  تحصیل هستند و در حوزه علمیه خاتم الانبیاء نیز این اقدام آغاز شده است.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: امیدواریم مدیران محترم مدارس، اساتید محترم و شورای معزز با همبستگی و نگاهی جدید خیز بگیرند برای اینکه حوزه در یک جایگاه قوی، انقلابی، مردمی، دردشناس، زمان شناس و پاسخگوی نیازهای فکری فرهنگی متناسب با ذائقه نسل جوان باشد.

شایان ذکر است، در این آیین از تلاش های 13 ساله حجت الاسلام  سید علی حسینی پور به عنوان رییس حوزه های علمیه استان مرکزی تجلیل و حجت الاسلام کاظم سپاسی به عنوان رییس حوزه علمیه استان مرکزی معرفی شد.

 شایان ذکر است، بیش از سه هزار و 500 طلبه زن در 18 مدرسه و حدود 2 هزار طلبه مرد در 12 مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیلی علوم اسلامی اشتغال دارند./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات