۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۳۵۳۳۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

برجام ثابت کرد آمریکا غیرقابل اعتماد است

حجت الاسلام عباسی با اشاره به مهمترین درس‌ها و عبرت‌های گرفته شده از برجام گفت: مهم‌ترین عبرتی که می‌توان از برجام گرفت این است که دشمن آمریکایی قابل اعتماد نیست و با شیطان نباید و نمی‌شود کنار آمد.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به کینه‌توزی آمریکا نسبت به ایران گفت: اختلاف ایران و آمریکا دیرینه است چون آنها با ریشه انقلاب اسلامی مخالف هستند و می‌خواهند به تمام دنیا ظلم کنند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست آمریکا در منطقه افزود: سیاست آمریکا چپاول استعمار استثمار و سلطه‌گری نظامی و اقتصادی و سیاسی است اما ایران هم با این سیاست و هم با سرمایه‌داری غربی و ستم به ملل مظلوم مخالف است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه جنگ آمریکا را با کشورهای اسلامی جنگی نابرابر و ناعادلانه دانست و اظهار کرد: ما وظیفه داریم هر کجا ظلمی می‌شود با ظلم مبارزه کنیم امروز در هر جایی که صدای مظلومی شنیده می‌شود آمریکا به مبارزه با او بلند می‌شود آمریکا از داعش حمایت کرده و او را وارد افغانستان و عراق و سوریه کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است ابراز کرد: امام راحل در وصیت‌نامه خود از آمریکا با عنوان تروریست بالذات نام برده است ما وظیفه داریم با آمریکا و نظام ظالمانه او مبارزه کرده و با ندای عدالت طلبانه از نظام جمهوری و ایران اسلامی دفاع کنیم.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به وظیفه مسؤولان و سیاستمداران و نخبگان پیرامون بحران‌های بوجود آمده تصریح کرد: باید در هر مقطعی به تحلیل و روشنگری سیاست‌های آمریکا بپردازند برجام بهانه‌ای برای مبارزه با ایران است تا آمریکا بتواند اعمال ظالمانه خود را در ایران اجرا کند اما دولتمردان باید اقدامات عملی علیه او انجام دهند و رفتاری مشابه رفتار خودشان با آنها داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین درس‌ها و عبرت‌های گرفته شده از برجام گفت: مهم‌ترین عبرتی را که می‌توان از برجام گرفت این است که دشمن آمریکایی قابل اعتماد نیست و با شیطان نباید و نمی‌شود کنار آمد باید به نیروهای خودی و داخلی اعتماد کرده و به مسائل سیاسی و اقتصادی داخل توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه اضافه کرد: دولتمردان و مسؤولان نظام باید تلاش کنند کشاورزی و تجارت کشور را رونق ببخشند و با تحریم‌ها مبارزه کنند باید تا می‌توانیم با کشورهای مسلمان تجارت و همکاری داشته و ارتباطات منطقه‌ای را برای پیشرفت کشور اسلامی خود بیشتر کنیم.

وی در پایان با اشاره به تحلیل مذاکرات ایران با آمریکا گفت: به طور قطع این تحلیل صحیح است چون آمریکایی‌ها اهدافشان را با کلمات صریح بیان کرده و به صراحت برجام دو و سه را هم مطرح می‌کنند آنها در حال حاضر در حال تحریم ارتش و سپاه ایران در دنیا هستند ما باید با قاطعیت تمام با آنها مذاکره نکنیم تا آنها هرگز به اهداف شومشان نرسند./۸۷۳/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات