۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۵۴۹۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در خراسان شمالی، برپایی نمایشگاه اعجاز علمی قرآن در استان و مشخص شدن اعضای شورای هیئات مذهبی بجنورد عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در خراسان شمالی به مناسبت شهادت امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان که بیشترین شمار زائران پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) را در کشور دارند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به زائران امام رضا(ع) در کشور اجرا می‌شود افزود: تبیین و ارتقاء سطح معرفتی مردم نسبت به موضوع ولایت، آماده‌سازی زائران برای زیارت با معرفت بیشتر حرم حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و خدمات‌رسانی به زائران حرم ازجمله مهم‌ترین اهداف این طرح است.

برپایی نمایشگاه اعجاز علمی قرآن در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام احمد محمدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه اعجاز علمی قرآن در بجنورد مرکز این استان خبر داد و اظهار داشت: دومین نمایشگاه اعجاز علمی قرآن در این استان، هم‌زمان با برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی گشایش یافت.

وی افزود: نمایشگاه تصویرسازی اعجاز علمی قرآن از روز چهارشنبه سوم آبان آغاز و تا هشتم آبان جاری در بجنورد ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مکان برگزاری این نمایشگاه را مصلی امام خمینی (ره) بجنورد عنوان کرد.

اعضای شورای هیئات مذهبی بجنورد مشخص شدند

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه۱۲۸ هیئت مذهبی در پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان حضور داشتند، گفت: اعضای شورای هیئات مذهبی بجنورد مشخص شدند.

وی اظهار داشت: انتخابات پنجمین دوره شورای هیئات مذهبی شهرستان، روز جمعه مورخه 5 آبان جاری در محل مسجد امام رضا(ع) بجنورد برگزار و اعضای شورای هیئات مذهبی بجنورد مشخص شدند.

وی با بیان اینکه 21 نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان بجنورد برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: از این تعداد 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی‌البدل در پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان بجنورد انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در پای صندوق‌های اخذ رأی، گفت: در روزهای آغازین ثبت‌نام کاندیداها 5 نفر از بانوان فعال فرهنگی هیئت‌های مذهبی اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در جهت‌دهی فرهنگی جامعه و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی دارند، افزود: حضور نسل جوان در برنامه‌های فرهنگی و آشنایی بیشتر آنان با سبک و سیره عملی زندگی اهل‌بیت(ع) سبب الگوپذیری این قشر و کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان شده و پویایی جامعه را در پی دارد، ازاین‌رو انتخاب افراد با صلاحیت و با تجربه در حوزه فرهنگی، انتخابی حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی ازجمله انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز اجتماعی است، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی پایگاه‌های مردمی و تصمیم‌ساز در حوزه فرهنگ دینی هستند، به همین دلیل انتخابات این قشر نیز مهم و سرنوشت‌ساز است.

وی تصریح کرد: تمام تصمیمات فرهنگی هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف دینی و فرهنگی، تحت عنوان شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان و با حضور اعضای شورا انجام می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه انتخابات شوراهای هیئات مذهبی هر چهار سال برپا می‌شود، یادآور شد: هیئات مذهبی با کمک‌های مردمی در طول سال به‌ویژه دو ماه محرم و صفر فعال بوده و اخیرا نیز در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده‌اند.

وی گفت: منتخبین مسئولان هیئت‌های مذهبی با شمارش آرا و به ترتیب بیشترین آرای کسب شده، به شرح زیر است:

1.      هادی مهرآبادی

2.      مجید سلیمانی

3.      علی وفادار

4.      عبدالحسین نوری

5.      زکریا رستمی

6.       رضا حیدری

7.      مجید نقدی پور

8.      مهدی علی آبادی

9.      محمد حسین وحدانی

10.  نورمحمد گلشنی

11.  زینب مرادپور

12.  معصومه بابایی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار داشت: از این تعداد 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی‌البدل، برگزیده پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان بجنورد بودند که پس از تأیید ستاد انتخابات استان و کشور به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع شوراهای شهرستانی هیئات مذهبی نیز بر اساس انتخابات یک شورای استانی در استان تشکیل خواهد شد، که این شورا دارای رئیس، دبیر، سخن‌گو، کارشناس فرهنگی و مالی و برنامه‌ریزی است./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات