۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۳۵۵۰۰
همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

۵۷ هزار زائر پیاده از خراسان شمالی عازم مشهد مقدس می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه ۲۸ صفر بیش از ۵۷ هزار زائر پیاده از این استان راهی مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر رضوی می‌شوند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی پیاده‌روی 28 صفر، اظهار کرد: ما باید بحث پیاده‌روی را به‌طورجدی دنبال کنیم؛ چراکه میزبان کسانی هستیم که از استان‌های دیگر وارد خراسان شمالی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید در این حوزه بسترسازی‌های مناسب انجام شده و برخی امور نیز به مردم واگذار شود، اضافه کرد: ما در این پیاده‌روی‌ها گرفتار تعارضات و ابداعات جدیدی شده‌ایم که ریشه‌یابی برای آن هم زمان می‌برد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه منشأ پیاده‌روی 28 صفر مرحوم ابوترابی بوده است، ادامه داد: نفس مشقت پیاده‌روی و زیارت ائمه طاهرین مورد تمجید بوده و پاداش آن چند برابر است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: امروزه این پیاده‌روی به یک امر پیچیده تبدیل شده است؛ چراکه بعضاً مشاهده می‌شود هیأت بانوان شکل گرفته و به راه می‌افتند و این امر می‌تواند از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب مورد سوءاستفاده قرار گیرد؛ ازاین‌رو ضروری است صداوسیما و رسانه‌ها در این حوزه اطلاع‌رسانی دقیق و مناسبی را داشته باشند و نکات معرفتی را برجسته کند.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در 28 صفر امسال بیش از 57 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که باید با استان خراسان رضوی در ارتباط با اسکان این افراد بحث و تبادل نظر شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: ما در حوزه استان خراسان رضوی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم در حالی که این استان باید بستری را فراهم کند که زائران اسکان یابند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در ایام ۲۸ صفر برای اسکان مسؤول خاصی وجود ندارد و بعضاً افرادی که برای اسکان مراجعه می‌کنند رقم‌های بالایی ارائه می‌دهند که این خود یک معضل حل نشده بوده و همچنان نیز باقی مانده است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات