۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۵۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هیئات مذهبی عهده‌دار جریان‌سازی اسلامی در جامعه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت خطیر هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی، گفت: هیئت‌های مذهبی عهده‌دار جریان سازی دینی در جامعه ما هستند.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای هیئات مذهبی، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های هیئات در جریان سازی فرهنگی تأکید کرد.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه علمی و آموزشی هیئات مذهبی در جامعه، بر لزوم توجه ویژه به این پایگاه مردمی جریان ساز اشاره کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی از گذشته تاکنون پایگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در حوزه دین و فرهنگ اسلامی بوده‌اند و همچنان هم در این حوزه فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی عهده‌دار جریان سازی دینی در جامعه ما هستند، ادامه داد: به همین دلیل انتخاب افراد و تفکرهای برتر در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند سبب پویایی و ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: تقویت باورهای دینی و آشنایی بیشتر نسل جدید با آموزه‌های دینی و فرهنگی اسلام می‌تواند در بروز آسیب‌ها و موانع رشد نسل جوان تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی با تحت تأثیر قرار دادن جوان و جذب آن به محیط‌هایی چون مسجد و هیئات عزاداری اهل‌بیت (ع) نقش بسزایی در آشنا کردن نسل جوان و جریان ساز جامعه اسلامی با ارزش‌های فرهنگ دینی و اسلامی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری خود نیز کاستی‌ها و اشکالاتی دارند که باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، در راستای رفع آن‌ها بکوشند، خاطرنشان کرد: تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی مملو از نیروهای مستعدی هستند که رشد، بالندگی و پویایی آنها نیازمند تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات