۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۳۵۵۸۱
نمایشگاه مطبوعات؛

کرسی های آزاد اندیشی مطالبه رهبری از حوزه و دانشگاه است

سردبیر ماهنامه پیام زن با اشاره به جایگاه ویژه کرسی های آزاد اندیشی گفت: کرسی های آزاد اندیشی اهمیت فراوانی دارند به طوری که رهبر معظم انقلاب با تاکید بر نقش پر رنگ آن در ترویج افکار نو و جدید، گسترش این کرسی ها را در حوزه و دانشگاه مطالبه کرده اند.
سردبیر ماهنامه پیام زن

به گزارش خبرگزاری رسا محمد علی روزبهانی کارشناس رسانه های حوزوی و سردبیر ماهنامه پیام زن با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: کرسی های آزاد اندیشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و انتظار می رفت این کرسی ها در حوزه و دانشگاه عملکرد بهتری داشته باشند.

روزبهانی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه بسیار مهم کرسی های آزاد اندیشی در توسعه و ترویج افکار نو و همچنین شکل گیری ایده های علمی باید از سوی نهاد های مرتبط برنامه ریزی های مناسب برای برگزاری به موقع و با کیفیت این کرسی ها در حوزه و دانشگاه صورت گیرد.

سردبیر ماهنامه پیام زن به اثرات مثبت کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و بیان کرد: با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی طبقه ای از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی مجالی برای مباحثه، نقد و بررسی مطالب مختلف علمی در بخش های گوناگون پیدا می کنند.

کارشناس رسانه های دینی در ادامه به دو نقطه ضعف کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: عدم عدالت و تقسیم کرسی ها بین صاحب نظران به ویژه اندیشمندان و متفکران جوان یکی از ضعف های کرسی های ازاد اندیشی به شمار می رود

روزبهانی افزود: دوم ضعف کرسی های آزاد اندیشی، پایین بودن آستانه تحمل در ارایه نظرات و دیدگاههای جدید است و به جای اینکه از این ایده های جدید استقبال گرمی شود گاهی اوقات شاهد این هستیم عده ای با ایده های جدید مقابله می کنند و احساس می کنند منافعشان به خطر افتاده است

سردبیر ماهنامه پیام زن بیان کرد: با برگزاری دقیق و منظم کرسی های آزاد اندیشی ضمن ایجاد فضای بانشاط علمی و فرهنگی در حوزه و دانشگاه، می توانیم به حرکت روبه جلو و موثر پژوهشگاههای کشور کمک کنیم.

کارشناس رسانه های دینی در ادامه با انتقاد از رکود علمی در کشور تصریح کرد: رکود علمی موجود در کشور به ویژه در بخش علوم انسانی آسیب های فراوانی دارد، که توجه به یافته های جدید و حمایت از اندیشمندان مبتکر از جمله راههای خروج از رکود علمی در کشور است.

گفتنی است، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از روز جمعه پنجم آبان ماه آغاز به کار کرده است و تا روز جمعه این هفته پذیرای علاقه مندان خواهد بود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات