۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۳۵۶۳۰
اربعین؛

راهپیمایی اربعین مایه یأس و ناامیدی دشمنان است

امام جمعه آغاجاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را مایه یاس و ناامیدی دشمنان دانست و گفت: احیای این کنگره عظیم حائز اهمیت فراوانی است.
امام جمعه آغاجاری

حجت الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه آغاجاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت ایام اربعین حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: یکی از حرکات عظیم و پرشوری که در چندین سال اخیر رخ داده است، پیاده روی عظیم و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) از سوی شیعیان جهان است.

امام جمعه آغاجاری در ادامه بیان داشت: با توجه به حملات وسیع رسانه ای دشمن و تهاجم فرهنگی دشمنان و نیز حملات نظامی دشمنان در منطقه، راهپیمایی اربعین سال به سال افزایش می یابد و این شور و شعور حسینی خاموش نمی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آغاجاری افزود: این حرکت عظیم چیزی جز معجزه نیست و شور و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در همین کنگره عظیم اربعین نمایان خواهد شد.

این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین موجب یاس دشمنان خواهد شد، تصریح کرد: پیاده روی اربعین در حقیقت یک امنیت حقیقی در میان منطقه ما به وجود آورده است و دشمن را به شکل کلی و قطعی از انحراف در عالم اسلام مایوس کرده است؛ زیرا دشمن با حمایت از سوی استکبار جهانی عزم خود را برای انحراف و افراط و جنگ های منطقه ای جزم کرده بود، اما ناکام ماند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه ابراز داشت: استکبار جهانی با حمایت از تروریست ها و راه اندازی جنگ های متعدد در منطقه ما، ضربات جبران ناپذیری را به مردم و مسلمانان منطقه وارد کرد؛ اما به لطف خون شهدای مدافع حرم و مقاومت جوانان و همچنین به برکت راهپیمایی اربعین حسینی که در حقیقت همین راهپیمایی عظیم دشمن شکن است، توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اظهار داشت: مسئله راهپیمایی باشکوه اربعین یک ادعای درون کشوری و درون مذهبی نیست؛ حتی غیر مسلمانان و دیگر مذاهب هم به این مطلب اذعان دارند که راهپیمایی عظیم اربعین لرزه بر اندام دشمنان اسلام وشیعه انداخته است.

امام جمعه آغاجاری در ادامه تصریح کرد: اربعین و کنگره پیاده روی این روز بزرگ در حقیقت زنده نگهدارنده آرمان های اسلام است و احیای این امر بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مسؤولان در فرایند خدمات رسانی به زوار اربعین همکاری کنند، ابراز داشت: همه مسؤولان دست به دست هم دهند تا خدماتی را در شان زائران امام حسین(ع) انجام دهند و تلاش کنند چه در قبل از مرز و چه پس از مرز خدمات فراوان و شایسته ای را به زوار اربعین ارائه دهند.

وی در پایان تصریح کرد: مسؤولان موانع به وجود آمده در روزهای اخیر برای زوار اربعین را رفع کنند تا راهپیمایی امسال همچون سال های گذشته دشمن شکن، پرشور و پر ثمر باشد./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات