۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۳۵۷۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

قدر ظرفیت اربعین را در ایجاد وحدت و همدلی مسلمانان بدانیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه اجتماع مسلمانان در مراسم پیاده روی اربعین دارای دو جنبه اجتماعی و سیاسی است، گفت: با بهره مندی از این ظرفیت ها می توان به گفتمان سازی دینی پرداخت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به حضور گسترده مردم در همایش پیاده روی اربعین بیان داشت: توصیه اسلام بر همین اجتماعات است.

وی با بیان اینکه در اسلام همواره بر اجتماعاتی همچون نماز جماعت، حج و با هم بودن مسلمانان توصیه شده است، خاطرنشان کرد:وحدت و باهم بودن مسلمانان یک اصل اساسی بوده که دل ها را به یکدیگر نزدیک کرده و موجب خنثی سازی هجمه های دشمنان می شود.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه اظهار داشت: وحدت و تجمع مسلمانان موجب نزدیک شدن اعتقادات، همدلی و همکاری برای ریشه کن سازی ظلم و مبارزه با ظالم می شود و دشمن همواره با طرح دسیسه های مختلف در پی ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه اجتماعات عظیم مسلمانان در سایه حج و مراسم اربعین دارای دو جنبه سیاسی و اجتماعی هستند، ادامه داد: در این اجتماعات عظیم می توان مسائل بزرگ جهان اسلام را در قالب گفتمان مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه اربعین که برکت خون امام حسین(ع) ماندگار شده است، می تواند ظرفیتی عظیم برای جهان اسلام باشد، ادامه داد: با معرفت افزایی و کشف واقعیت ها، تبیین و ترویج اهداف قیام عاشورا می توان به ارزش های دین پی برد و با کاهش آسیب ها در سراسر جهان اسلام در برابر ظلم ایستادگی کرد.

حجت الاسلام مهدوی با یادآوری به اینکه زیارت امام حسین(ع) در شرایط کنونی، روزی از آرزوهای بزرگ بوده است، اظهار داشت:امروز شاهد اجتماع میلیونی زائران در مراسم پیاده روی اربعین هستیم که در سایه تدابیر رهبری و به برکت خون شهدا و عظم و اراده مردم به صورت مردمی در حال برگزاری است./۹۴۵۹/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات