۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۳۵۷۲۱
نمایشگاه مطبوعات؛

تحقق اقتصاد مقاومتی نماد مقابله نظام با فقر و آسیب های اجتماعی است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نماد مقابله با فقر و آسیب های اجتماعی است، گفت: باید با اجرای دقیق و به موقع سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی کشور را در مسیر درست توسعه اقتصادی هدایت کنیم.
نماینده مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نماد مقابله با فقر و آسیب های اجتماعی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی باید با اجرای دقیق و به موقع سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی کشور را در مسیر درست توسعه اقتصادی هدایت کنیم.

کریمی افزود: نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار کلیذی است و می توان با تکیه بر توان داخل در مسیر تولید ملی گامهای بسیار محکمی برداشت.

کریمی با اشاره به معضل بیکاری در جامعه،گفت: متاسفانه مشکل بیکاری در کشور گریبانگیر مردم به ویژه جوانان شده و با تدابیر دولت و بنا بر آخرین آمار کاهش نرخ بیکاری، بسیار امیدواریم با اتخاذ تدابیر بیشتر شاهد کم شدن تعداد بیکاران و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی مبارزه با مفاسد اقتصادی امری مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: مشکل مفاسد اقتصادی سبب کاهش اعتماد مردم و رضایتمندی آنها خواهد شد که این موضوع اگر ادامه داشته باشد آسیب های جدی و جبران ناپذیری را وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه باید از راهکارهای گوناگون برای مبارزه استفاده کرد، اضافه کرد: باید قوانین و مقررات شفافی برای مسایل اقتصادی وضع کرد تا سودجویان نتوانند به بدنه اقتصاد کشور ضربه وارد کنند و همه چیز کاملا روشن و مشخص باشد.

کریمی به نقش مهم رسانه ها در این موضوع تاکید کرد و افزود: رسانه ها با افشای مصادیق مفاسد اقتصادی می توانند به مبارزه و پیشگیری با این مسئله مهم بپردازند و حتما نیاز است در این زمینه شفاف سازی روشنی برای مردم داشته باشند.

به گزارش رسا، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.

در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلای تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات