۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۳۵۸۹۸
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

تنها انسان کور نشانه های قدرت خداوند را نمی بیند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نظم دقیق عالم هستی نشانه ای از وجود خالقی بی نظیر است؛ نظم در عالم هستی آن قدر زیاد است که با نبود یک عامل زندگی موجودات مختل می شود؛ ندیدن این نشانه های بی نظیر نمایان کننده کور بودن انسان است.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: وجود انسان بالاترین نشانه از وجود خداوند است.

وی در ابتدا افزود: در جلسات گذشته عرض کردیم که اکثر امور دینی و نتایج آن در دنیا به واسطه ابزار حسی ظاهری قابل درک نیست ولی برخی از حقایق را می توان از آثارش درک کرد؛ یکی از حقایق غیر قابل انکار وجود خداوند است که به دلایل متعددی لازم است وجودش در ادراک ها نگنجد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که وجود خداوند یافتنی است، اذعان کرد: خداوند دیدنی و لمس کردنی نیست بلکه باید او را درک کرد و وجودش را یافت؛ هر مخلوقی نمایان کننده خالق خودش است و نمی توان نظام منظم آفرینش با این همه مخلوقات را بدون خالق در نظر گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که وجود انسان بالاترین نشانه از وجود خداوند است، ابراز کرد: میلیاردها سلول زنده با شعور از لقاح یک اسپرم و یک تخمک ایجاد شده و متمایز شده است تا یک انسان وجود خارجی یافته است؛ نمی توانیم خالقی برای این همه عظمت تصور نکنیم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یازده میلیون میلیارد سلول در وجود هر انسان فعالیت دارد که اگر کسی بخواهد تعدا این سلول ها را بشمارد باید با سرعت هزار سلول در یک ثانیه سلول ها را شمارش کند و این شمارش سیصد هزار سال طول می کشد؛ علم امروز تا آن جا پیشرفت کرده است که دانشمندان می توانند از یک سلول گرفته شده از هر جای بدن یک موجود زنده، یک موجود زنده کامل ایجاد کنند که کاملاً به والد خودش شبیه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: البته باید متذکر شوم بشر به تنهایی توانایی ساخت کوچکترین عضو عالم هستی که یک سلول است را ندارد و اگر توانسته موجود زنده ای را شبیه سازی کند به خاطر این است که مایه اصلی وجود انسان به قدرت الهی ایجاد شده است؛ قدرت بشر به عنوان قوی ترین مخلوق، قابل قیاس با خالقش نیست.

وی در پایان اذعان کرد: نظم دقیق عالم هستی نشانه ای از وجود خالقی بی نظیر است؛ نظم در عالم هستی آن قدر زیاد است که نبود یک عامل زندگی موجودات را مختل می کند؛ ندیدن این نشانه های بی نظیر نمایان کننده کور بودن انسان است./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات